plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۹
کد مطلب : ۱۵۰۸۱

انتصاب یک زن محجبه آمریکایی در قامت مدیر و سخنگوی اقتصادی کاخ سفید

سمیرا فاضلی (فازیلی) زن مسلمان و محجبه آمریکایی به عنوان معاون شورای اقتصاد ملی آمریکا در اولین حضور رسمی همراه جین ساکی سخنگوی کاخ سفید، مورد توجه خبرنگاران قرار گرفت.
انتصاب یک زن محجبه آمریکایی در قامت مدیر و سخنگوی اقتصادی کاخ سفید
به گزارش ایصال نیوز، روز پنجشنبه هنگامی که در کنفرانس خبری سخنگوی کاخ سفید خانم جین ساکی از خانم سمیرا فاضلی(فازیلی) دعوت کرد تا درباره راهبرد و برنامه اقتصادی بایدن توضیح دهد، تعجب خبرنگاران را برانگیخت.

در این نشست خبری کوتاه، خانم سمیرا فاضلی با حجاب اسلامی به سؤالات خبرنگاران پاسخ گفت و به تشریح برنامه اقتصادی دولت بایدن پرداخت.

اوایل بهمن ماه بایدن رئیس جمهور آمریکا، این زن مسلمان را برای پست معاونت شورای اقتصاد ملی آمریکا برگزید. این حقوق دان اقتصادی قبلا مدیر آژانس اقتصادی تیم انتقالی بایدن-هریس بود.

فاضلی پیش‌تر نقش مهمی در کارگروه امور حقوق بشر و نیز در بانک فدرال رزرو آتلانتا داشت و در آنجا به عنوان مدیر تعامل برای توسعه اقتصادی و اجتماعی خدمت می‌کرد.

وی همچنین در دولت اوباما-بایدن به عنوان مشاور ارشد سیاسی در شورای اقتصاد ملی کاخ سفید و به عنوان مشاور ارشد در وزارت خزانه داری ایالات متحده در امور مالی داخلی و امور بین‌الملل فعالیت می‌کرد.

شورای ملی اقتصاد ایالات متحده آمریکا ارگان اصلی سیاست‌های اقتصادی و دیپلماتیک رئیس‌جمهور آمریکا به شمار می رود و بخشی از سیاست ‌های کاخ سفید را تعیین می‌کند و رئیس این شورا، مشاور سیاست‌های اقتصادی رئیس‌ جمهور است.

سمیرا فاضلی(فازیلی)، یک زن مسلمان با اصالت کشمیری است که پدر و مادرش هردو پزشک بودند و در دهه هفتاد از کشمیر هند به آمریکا مهاجرت کردند.

وی در آمریکا به دانشگاه رفت و در رشته علوم اجتماعی با مدرک فوق لیسانس با درجه ممتاز از دانشگاه «هاروارد» فارغ التحصیل شد و سپس مدرک دکترای خود در رشته خقوق وقانون از دانشگاه ییل را دریافت کرد و اکنون یکی از مدیران موفق در تیم اقتصادی بایدن است.

انتهای پیام/*
 ،  
۱
مترجم : احمد امینی
مرجع : اسکای نیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما