plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۰
کد مطلب : ۱۴۶۴۵

فرانسه: درباره ایران با آمریکا، انگلیس و آلمان رایزنی کردیم

سخنگوی کاخ سفید: درباره برجام، توپ در زمین ایران است
وزیر خارجه فرانسه از انجام «مذاکرات مهم» کشورش با انگلیس، آمریکا و آلمان درباره پرونده هسته‌ای ایران خبر داد.
فرانسه: درباره ایران با آمریکا، انگلیس و آلمان رایزنی کردیم
به گزارش ایصال نیوز، «جان اف لودریان» وزیر خارجه فرانسه شامگاه جمعه در صفحه توئیتر خود نوشت که پاریس درباره پرونده هسته‌ای ایران با سه کشور آمریکا، انگلیس و آلمان، «مذاکرات مهمی» انجام داده است.

وزیر خارجه فرانسه برنامه صلح آمیز هسته‌ای ایران را «چالش هسته‌ای و امنیتی» این کشور خواند و گفت: در این باره، مذاکرات مهمی با وزرای خارجه آمریکا، آلمان و انگلیس انجام داده‌ایم.

وی بدون اشاره به جزئیات بیشتر در این خصوص گفت که وزرای چهار کشور «برخی دیگر از مسایل مهم» را نیز مورد بحث و بررسی قرار داده‌اند.

پیشتر خبرگزاری رویترز گزارش داده بود که وزرای خارجه آمریکا و تروئیکای اروپایی (انگلیس،‌ فرانسه و آلمان) به‌زودی یک نشست مجازی در مورد چگونگی احیای برجام برگزار خواهند کرد.

از سوی دیگر، جن ساکی سخنگوی کاخ سفید روز جمعه در نشست خبری روزانه خود در پاسخ به این سوال که آیا زمانبندی مشخصی برای بازگشت آمریکا به توافق هسته‌ای ۱۳۹۴ ایران وجود دارد، گفت: این کاملا به ایران مربوط است.

وی افزود: اگر ایران به اجرای کامل تعهدات خود تحت برجام بازگردد، آمریکا هم کار مشابه انجام خواهد داد و و از آن به عنوان سکویی برای رسیدن به توافقی طولانی‌تر و محکم تر با در نظرگرفتن سایر نگرانی‌ها، استفاده خواهد کرد.

سخنگوی کاخ سفید ادامه داد: کاری که ما انجام می‌دهیم رایزنی با دیگر شرکای گروه ۵+۱ و اعضای کنگره است.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما