plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۵
کد مطلب : ۱۴۰۰۳

حمایت مایک پنس از اقدام جمهوریخواهان برای اعتراض به نتایج انتخابات

مایک پنس معاون رییس جمهوری فعلی آمریکا پس از تهدید از سوی برخی جمهوریخواهان به علت عدم پذیرش دادنامه اعطای اختیارات به وی به منظور تغییر در نتیجه انتخابات، از اقدام های آنها برای اعتراض به نتایج انتخابات حمایت کرد.
حمایت مایک پنس از اقدام جمهوریخواهان برای اعتراض به نتایج انتخابات
به گزارش ایصال نیوز، نشریه هیل نوشت: مارک شورت رییس دفتر معاون رییس جمهوری آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد که پنس از تلاش برخی قانونگذاران برای اعتراض به نتایج انتخابات در روز ۶ ژانویه (۱۷ دی) استقبال می کند.

روز ۱۷ دی ماه کنگره آمریکا برای تصمیم گیری در مورد رای مجمع گزینندگان به انتخاب جو بایدن به عنوان رییس جمهوری منتخب آمریکا تشکیل جلسه خواهد داد.

شورت در این بیانیه ادامه داد که پنس معاون رییس جمهوری نگرانی خود را با میلیون ها آمریکایی در مورد تقلب و بی نظمی ها در انتخابات اخیر به اشتراک می گذارد.

بیانیه دفتر معاون رییس جمهوری آمریکا در حالی انتشار یافت که دادخواست جمهوریخواهان برای اعطای اختیارات به پنس برای تغییر در نتیجه انتخابات در جلسه پیش روی کنگره توسط دادگاه رد شده است.

 لین وود وکیل دونالد ترامپ رییس جمهوری فعلی آمریکا پیشنهاد کرده که پنس به اتهام خیانت به علت خودداری از پذیرش این اختیارات، دستگیر و تیر باران شود.

پنس ریاست جلسه روز ۱۷ دی ماه کنگره آمریکا برای تایید نتیجه انتخابات را بر عهده داشته و پیروز نهایی انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا را اعلان خواهد کرد.

تا کنون حدود ۱۱ سناتور جمهوریخواه از جمله تد کروز سناتور ایالت تگزاس قصد دارند در جلسه روز چهارشنبه ۱۷ دی ماه کنگره با استفاده از اختیارات قانونی خود قصد دارند در مراسم تایید آرای الکترال کالج‌ها، تایید پیروزی«جو بایدن» رئیس جمهور منتخب آمریکا را رد کنند.

این سناتورها عبارتند از: تد کروز، ران جانسون، جیمز لانکفورد، استیو دینز، جان کندی، مارشا بلک‌برن، مایک بران، سینتیا لومیس، راجر مارشال، بیل هاگرتی و تامی تابرویل.

این اقدام سناتورهای جمهوری‌خواه سبب خواهد شد تا در نشست روز چهارشنبه کنگره دست کم برای دو ساعت برای بررسی اعتراض این سناتورها به آرای ایالت‌های کلیدی پرداخته شود.

از سوی دیگر، ستاد انتخاباتی ترامپ از طرفداران خود خواسته تا با تماس با سناتورهای جمهوری‌خواه، به آنها فشار آورده تا به نتایج انتخابات در ایالت‌های کلیدی در نشست روز 6 ژانویه (17 دی) اعتراض کنند.

قرار است روز ششم ژانویه نشست مجلس سنا به ریاست «مایک پنس» معاون رئیس جمهور آمریکا برگزار شود و طی آن آرای مجمع گزینندگان (الکترال کالج) درباره پیروز انتخابات ریاست جمهوری اخیر آمریکا شمارش شود.

پیش از این مجمع گزینندگان آمریکا در سراسر آمریکا جلسات رای گیری خود درباره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را برگزار کرد و قرار است شمارش این آرا در کنگره نهایی شود.

طبق گزارش رسانه‌های آمریکایی، نتایج آرای مجمع گزینندگان نشان داد که جو بایدن توانست 306 رای کسب کند و با این احتساب، او رئیس‌جمهور منتخب و «کامالا هریس» معاون رئیس‌جمهور منتخب است.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما