plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۳
کد مطلب : ۱۳۴۳
لیبی آبستن حوادث سخت

ترامپ، تلفنی با حفتر گفت و گو کرد

تاکنون ایتالیا، فرانسه، روسیه، مصر، امارات و عربستان از ژنرال حفتر حمایت کرده اند
علت ناکام ماندن تلاشهای شورای امنیت طی چندین جلسه در صدور قطعنامه برای آتش بس در لیبی نیز بیشتر به دخالت و حمایت ضمنی برخی قدرتهای جهانی مربوط است. در حال حاضر دو کانون قدرت، یکی شهر طبرق واقع در شرق لیبی و تحت کنترل مجلس و ارتش ژنرال حفتراست و کانون دومی طرابلس پایتخت رسمی لیبی است که تحت کنترل دولت وفاق ملی به ریاست السراج قرار دارد.
ترامپ، تلفنی با حفتر گفت و گو کرد
به گزارش ایصال نیوز به نقل از اسپوتنیک، دونالد ترامپ و خلیفه حفتر، فرمانده ارتش ملی لیبی، در یک گفتگوی تلفنی، موضوع تامین امنیت لیبی را مورد بحث قراردادند.در بیانیه هوگان گیدلی، معاون سخنگوی کاخ سفید آمده است: رئیس جمهور دونالد ترامپ، نقش مهم مارشال خلیفه حفتر را در مبارزه با تروریسم و تضمین امنیت منابع نفت لیبیا به رسمیت شناخت و آنها دیدگاه مشترک خود را برای تبدیل این کشور به نظام سیاسی دموکراتیک و با ثبات مورد بحث قرار دادند.
تماس تلفنی ترامپ و خلیفه حفتر در  15 اپریل صورت گرفت، اما واشنگتن فقط روز جمعه در مورد این تماس گزارش داد. روز 4 اپریل مارشال خلیفه حفتر، فرمانده ارتش ملی لیبی حمله به طرابلس را اعلام کرد و درگیری های همچنان در حومه پایتخت لیبی ادامه دارد. لیبی از سال 2011، پس از حمله ائتلاف غرب و فروپاشی حکومت معمر قذافی درگیر آشوب و ناآرامی است و در حال حاضر دو کانون قدرت در این کشور تشکیل شده است که یکی شهر طبرق واقع در شرق لیبی بوده و تحت کنترل حفتر و نیروهایش است و کانون دومی طرابلس پایتخت رسمی لیبیا است که تحت کنترل دولت وفاق ملی به ریاست السراج قرار دارد.
از سوی دیگر اسکای نیوز به نقل از فرانس پرس خبر داد که وزیر امور خارجه ایتالیا نیز اظهارات ترامپ در باره نقش مهم خلیفه حفتر را تائید نمود.
وزیر خارجه ایتالیا بر ضرورت ایجاد امنیت و آرامش و مقابله با تروریسم در لیبی تاکید کرد و از مواضع فرانسه در این زمینه حمایت کرد.
همچنین، در آغاز بحران لیبی و جنگ تصرف طرابلس بین ژنرال حفتر و نخست وزیر سراح، عربستان توانسته بود موافقت روسیه در حمایت از حفتر بدست آورد.علت ناکام ماندن تلاشهای شورای امنیت طی چندین جلسه در صدور قطعنامه برای آتش بس در لیبی نیز بیشتر به همین حمایت ضمنی برخی قدرتهای جهانی مربوط است.
انتهای پیام/* 
۰
مرجع : اسپوتنیک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما