plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۸ آبان ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۹
کد مطلب : ۱۲۸۱۷

قرنطینه سراسری در فرانسه دوباره اعمال می شود

این دومین قرنطینه سراسری در فرانسه در سال جاری، پس از قرنطینه بهار گذشته است که هشت هفته به طول انجامید. روز گذشته مقام‌های بهداشتی فرانسه از مرگ ۵۲۳ نفر در اثر ابتلا به کووید-۱۹ در طول ۲۴ ساعت خبر دادند.
قرنطینه سراسری در فرانسه دوباره اعمال می شود
به گزارش ایصال نیوز، امانوئل مکرون، رییس جمهوری فرانسه از قرنطینه این کشور دست‌کم تا اول دسامبر خبر داد. ماکرون در یک نطق تلویزیونی که چهارشنبه شب ۲۸ اکتبر (۷ آبان) پخش شد اعلام کرد برای مهار ویروس کرونا که همه را در اروپا شگفت زده کرده چاره ای جز اعمال قرنطینه ندارد. با این حال مدارس همچنان باز خواهند بود.

قوانین قرنطینه در فرانسه از یک دقیقه بامداد جمعه اعمال می‌شود. این دومین قرنطینه سراسری در فرانسه در سال جاری، پس از قرنطینه بهار گذشته است که هشت هفته به طول انجامید.

امانوئل مکرون هشدار داد که موج دوم شیوع ویروس کرونا «مرگبارتر از موج نخست» است.

وی افزود: «این ویروس با سرعتی در فرانسه در حال شیوع است که حتی بدبینانه‌ترین پیش‌بینی‌ها به این سمت نمی‌رفت. تمام مناطق فرانسه در وضعیت بالای هشدار قرار گرفته‌اند.»

این سخنان در حالی مطرح شد که روز گذشته مقام‌های حوزه بهداشت فرانسه از مرگ ۵۲۳ نفر در اثر ابتلا به کووید-۱۹ در طول ۲۴ ساعت خبر داده بودند که بیشترین میزان فوتی روزانه از ماه آوریل گذشته محسوب می شود. 

روز گذشته فرانسه ۳۳ هزار و ۴۱۷ ابتلای جدید را گزارش کرده بود.

مکرون در عین حال گفت که خانه‌های سالمندان و خانه‌های بازنشستگی باز خواهند ماند و کسب و کارها تحت شرایطی می‌تواند ادامه پیدا کند.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : یورونیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما