plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۲
کد مطلب : ۱۲۶۰
نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین:

آمریکا "جنگی مالی" را علیه ما آغاز کرده است

طرح معامله قرن مرده متولد خواهد شد
پس از تشکیل دولت خودگردان فلسطین در رام الله، اسماعیل رضوان از رهبران مقاومت در غزه بر اجرای مصالحه طبق توافق قاهره و نتایج نشست بیروت تاکید کرد و دولت جدید اشتیه را ، دولت جدایی طلب فتح دانست و خاطرنشان کرد؛ در شرایط فعلی وحدت فلسطینی به نظر می رسد دور از دسترس باشد.
آمریکا "جنگی مالی" را علیه ما آغاز کرده است
 به گزارش ایصال نیوز به نقل از ایسنا، محمد اشتیه، نخست وزیر دولت جدید فلسطین در مصاحبه‌ای با خبرگزاری آسوشیتدپرس اظهار کرد: اسرائیل بخشی از جنگ مالی علیه ماست که آمریکا برای اجبار ما به تسلیم اعلام کرد.
اشتیه تاکید کرد: این یک تهدید مالی است و ما مخالف آن هستیم. نخست وزیر دولت جدید متبوع تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: در راستای توسعه بخش‌های کشاورزی، اقتصاد و آموزش به شکلی که از وابستگی اقتصاد فلسطین به اسرائیل بکاهد، تلاش خواهیم کرد.
وی در ادامه واردات سوخت از اردن به جای اراضی اشغالی را پیشنهاد کرد. اشتیه افزود: فلسطینی‌ها در راستای کسب حمایت مالی حامیان عرب و اروپایی از رد طرح معامله قرن تلاش خواهند کرد. این مسؤول فلسطینی در ادامه گفت: آن طرح مرده متولد خواهد شد، ما انتظار داریم جامعه جهانی همانند فلسطینی‌ها با آن مخالفت کند.
وی ادامه داد: پس از تمامی اقدامات آمریکا در راستای منافع اسرائیل به ویژه به رسمیت شناختن قدس اشغالی به عنوان "پایتخت آن" در اواخر سال ۲۰۱۷، دیگر چیزی که بتوان درباره آن مذاکره کرد، باقی نمانده است. اشتیه تاکید کرد: جامعه جهانی هر پیشنهادی که در آن خواسته‌های فلسطینی‌ها نادیده گرفته شوند را رد خواهد کرد و اتحادیه اروپا بار دیگر این هفته آغاز مذاکرات صلح با هدف تشکیل کشور فلسطین را خواستار شد. او افزود: ما به دنبال تشکیل تشکلی برای خود نیستیم بلکه ما کشوری برخوردار از حاکمیت می‌خواهیم.
نخست وزیر دولت جدید فلسطین ادامه داد: فلسطینی‌ها به صلح اقتصادی توجهی ندارند اما به دنبال پایان دادن به اشغالگری هستند چراکه زندگی تحت اشغال خوشایند نیست. دولت جدید به ریاست اشتیه، عضو کمیته مرکزی جنبش فتح روز شنبه (بدون توافق گروههای مقاومت فلسطینی) در حضور محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در رام الله سوگند یاد کرد.
انتهای پیام /*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما