plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۵
کد مطلب : ۱۲۲۷۳

حشد الشعبی دست داشتن در حمله موشکی به اربیل را تکذیب کرد

حشدالشعبی عراق در واکنش به اتهامات وارده در رابطه با حمله موشکی به نزدیکی فرودگاه اربیل گفت که این حمله هیچ ارتباطی به این سازمان ندارد.
حشد الشعبی دست داشتن در حمله موشکی به اربیل را تکذیب کرد
به گزارش ایصال نیوز، «سامی بکداش» مسئول اطلاع رسانی تیپ 30 سازمان حشد الشعبی درباره حادثه اربیل گفت: شلیک راکت‌ها به اربیل، ارتباطی به سازمان حشد الشعبی عراق ندارد.

وی تصریح کرد: منطقه‌ای که راکت‌ها از آنجا شلیک شده است، بین حشد شعبی و ارتش عراق مشترک است و یک منطقه مرزی خالی از سکنه در نزدیکی محل استقرار نیروهای کُرد پیشمرگه است.

مسئول اطلاع رسانی الحشد افزود: از زمان انجام حمله به اربیل تاکنون، عملیات خود برای جستجوی کسانی که این راکت‌ها را شلیک کردند، آغاز کرده‌ایم اما هنوز به نتیجه‌ای دست نیافته‌ایم.

وی ضمن رد اتهامات وارده در رابطه به دست داشتن حشد شعبی در این حمله گفت که چنین اتهاماتی به این سازمان و حیثیت آن ضربه می‎زند.

«مسرور بارزانی» نخست وزیر اقلیم کردستان عراق چهارشنبه شب به حمله راکتی به اطراف پایگاه نظامیان آمریکایی در نزدیکی فرودگاه بین المللی اربیل واکنش نشان داد و آن را محکوم کرد.

منابع خبری عراق چهارشنبه شب گزارش دادند که سه فروند موشک به نزدیکی پایگاه نظامیان اشغالگر آمریکا در نزدیکی فرودگاه اربیل اصابت کرده است.

گفتنی است به گزارش سومریه نیوز،منابع امنیتی اقلیم کردستان اعلام کرده اند که از شش راکت شلیک شده، سامانه‌ دفاع موشکی پاتریوت آمریکا در فرودگاه اربیل، سه راکت را رهگیری و قبل از اصابت به زمین سرنگون کرد. سه موشک دیگر به نزدیکی منطقه فرودگاه اصابت کرد اما هیچ  خسارتی نداشت.

همچنین کامیونی که از روی آن راکت ها پرتاب شده بود کشف و ضبط شد. تحقیقات برای شناسایی عوامل خرابکار ادامه دارد.

انتهای پیام/* 
۱
مرجع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما