plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۷:۲۴
کد مطلب : ۱۱۸۱۸

بریتانیا بدهی‌اش به ایران را پذیرفت

دولت بریتانیا برای اولین بار رسما پذیرفت به دلیل تحویل ندادن تانک‌های چیفتن که رژیم پهلوی قرارداد خرید آنها را با لندن بسته بود به ایران بدهکار است؛ بدهی‌ای که ۴۰۰ میلیون پوند برآورد می‌شود.
بریتانیا بدهی‌اش به ایران را پذیرفت
به گزارش ایصال نیوز دولت بریتانیا سرانجام پس از سالها پذیرفت که ایران در خخصوص یک خرید نظامی مربوط به قبل از انقلاب اسلامی به ایران بدهکار است.

ایران پیش از انقلاب اسلامی، در سال ۱۳۵۰ قرارداد خرید هزار و ۵۰۰ دستگاه تانک چیفتن و خودروی زرهی را با بریتانیا بست، اما این تانک‌ها هرگز تحویل داده نشد.

به گزارش روزنامه گاردین، بن والاس، وزیر دفاع بریتانیا، در نامه‌ای به وکلای نازنین زاغری، نوشته است که دولت بریتانیا فعالانه بدنبال راه حلی قانونی برای پرداخت بدهی خود به ایران است.

والاس در نامه خود نوشته است: «در پیوند با شرکت آی‌ام‌اس و اختلافات حقوقی (با ایران) بر سر مبلغ (بدهی) واریز نشده، دولت اذعان می‌کند که این بدهی باید پرداخت شود و همچنان در جستجوی هر راه قانونی برای پرداخت آن از راه قانونی است.»

شرکت دولتی خدمات نظامی بین‌المللی بریتانیا یا ام‌اس‌آی مسئول فروش و صادرات سلاح این کشور به کشورهای دیگر است. چیزی که کار پرداخت بدهی بریتانیا را بیش از پیش امکان‌پذیر می‌سازد آن است که ۹۹ درصد سهام این شرکت در اختیار وزارت دفاع بریتانیاست و بنابراین بن والاس به عنوان وزیر دفاع در این زمینه تصمیم‌گیرنده اصلی است. با این حال مانع اصلی در اجرای این تصمیم آن است که با وجود تحریم‌های اتحادیه اروپا و آمریکا دولت بریتانیا نمی‌تواند هیچ گونه پرداختی به ایران انجام دهد. 

انتهای پیام/*
۱
مرجع : یورونیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما