plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۰
کد مطلب : ۱۱۷۳

واکنش شجاعانه و کریمانه یک زن نماینده به ترامپ

از اینکه مسلمانان در آمریکا مانند شهروند درجه دو زندگی می‌کنند متأسفم
حملات سیاسی ترامپ به خانم ایلهان عمر و واکنش شجاعانه و همراه با بزرگواری او باعث محبوبیت بیشتر او شده است. خانم ایلهان عمر که اصالت سومالیایی دارد، در انتخابات میاندوره آبان ماه سال گذشته به نمایندگی از ایالت میته سوتا به مجلس نمایندگان آمریکا راه یافت.
واکنش شجاعانه و کریمانه یک زن نماینده به ترامپ
به گزارش ایصال نیوز به نقل از الجزیره، پس از اینکه ترامپ در توئیتر با تحریف سخنان خانم ایلهان عمر و حادثه ۱۱ سپتامبر تلویحاً او را متهم به کوچک شمردن حادثه تروریستی ۱۱ سپتامبر کرده بود، این نماینده سومالیایی تبار مسلمان و دموکرات کنگره آمریکا، در پاسخ به انتقادات توهین آمیز ترامپ علیه خود گفت: من سکوت نخواهم کرد، من صراحتاً می‌گویم از اینکه با مسلمانان امریکا به‌عنوان شهروند درجه دو برخورد می شود متأسف و ناراحتم.
رئیس مجلس امریکا خانم نانسی پلوسی هم اظهار داشت: حادثه ۱۱ سپتامبر برای همه ما مهم و مقدس است و درباره آن با احترام باید صحبت کرد اما ترامپ هم نباید از تصاویر دردناک ۱۱ سپتامبر برای تهاجم سیاسی بهره برداری کند.
ده روز قبل نیز هنگامی که ترامپ در گردهمایی یهودیان حزب جمهوری در اظهاراتی کنایه آمیز گفت «تشکر ویژه از ایلهان عمر دارم، آه یادم رفت، ایلهان اسرائیل را دوست ندارد!» خانم ایلهان با بازنشر این بخش از سخنان ترامپ در پاسخ به وی این حدیث از حضرت محمد (ص) پیامبر گرامی اسلام را نوشت: رَبِّ اغْفِرْ لِقَوْمِی فَإِنَّهُمْ لاَ یَعْلَمُونَ.
ایلهان همچنین ترجمه انگلیسی این حدیث را که به معنای «پروردگارا، قوم مرا ببخش که آنان نمی فهمند» است، اضافه کرد. در روایات اسلامی آمده است که پیامبر اسلام (ص) پس از تحمل مصیبت ها و سختی هایی که به وی وارد شد، در مقابل درخواست برای نفرین قریش،کریمانه  این دعا را به زبان آورد.
گفتنی ست حملات لفظی ترامپ به این خانم نماینده مسلمان کنگره آمریکا، با رفتار شجاعانه همراه با کرامت ایلهان عمر، عملا محبوبیت این نماینده را افزایش داده است. 
انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما