plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۲
کد مطلب : ۱۱۵۹
وزیر نیرو در مجلس اعلام کرد:

سیلاب 2100 میلیارد تومان به تاسیسات آب و برق خسارت زد

رشد 19 برابری بارندگی امسال نسبت به سال گذشته
وزیر نیرو با بیان اینکه سیلاب هفته های اخیر 2100 میلیارد تومان خسارت به تاسیسات آب و برق وارد کرد، گفت: برق 2 هزار و 352 روستا به علت سیلاب قطع شد اما اکنون تنها برق 35 روستا به علت عدم دسترسی همچنان قطع است.
سیلاب 2100 میلیارد تومان به تاسیسات آب و برق خسارت زد
«رضا اردکانیان» روز یکشنبه برای ارائه گزارش از آخرین وضعیت کمک رسانی به سیل زدگان و میزان خسارات وارد شده در اثر سیل، در مجلس شورای اسلامی حضور یافت.
وزیر نیرو با بیان اینکه 23 استان کشور درگیر سیل بود، اضافه کرد: آنچه که در سه هفته گذشته در کشو رخ داد، ناشی از بارش های شدید در مدت زمانی طولانی و در پهنه گسترده ای از کشور بود.
اردکانیان افزود: آبرسانی به سه هزار و 788 روستا به علت سیلاب قطع شد، اما اکنون تنها 1.5 درصد این روستاها مشکل برقراری شبکه آب را دارند.
وزیر نیرو افزود: وقوع سیلاب، امری اجتناب ناپذیر است و در سایر کشورها نیز رخ می دهد، اما باید با کمک دانش و اطلاعات و تجربیات موجود، خسارت های آن را کاهش دهیم.
وی ادامه داد: بر اساس آمار، بارندگی 2 هفته اول فروردین کشور در سال گذشته حدود سه میلی متر و میانگین بلندمدت 50 ساله 20.8 میلی متر بوده است، اما امسال با رشد 19 برابری نسبت به سال گذشته به 57 میلی متر رسید. 
انتهای پیام /* 
۰
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما