plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۶
کد مطلب : ۱۱۵۰۵

پمپئو شکایت برجامی آمریکا از ایران را به شورای امنیت ارجاع می‌دهد

مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد فردا پنج‌شنبه شکایت برجامی از ایران را به شورای امنیت ارائه می کند.
پمپئو شکایت برجامی آمریکا از ایران را به شورای امنیت ارجاع می‌دهد
به گزارش ایصال نیوز، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا روز پنج‌شنبه شکایتی مبنی بر «نقض توافق هسته‌ای» توسط ایران را به اعضای شورای امنیت سازمان ملل ارائه می‌دهد.

به گزارش رویترز وی قرار است روز پنج‌شنبه به نیویورک سفر کند و در مقر سازمان ملل با آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل و همچنین نماینده اندونزی در شورای امنیت که ریاست دوره‌ای این شورا را بر عهده دارد، دیدار کند.

این اقدام دولت ایالات متحده در پی ناکامی کاخ سفید در عدم تصویب قطعنامه پیشنهادی آمریکا برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی تهران در شورای امنیت صورت می‌گیرد و هدف آن بازگرداندن همه تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران است.

قطعنامه پیشنهادی آمریکا برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی، از دو رأی آری، از سوی ایالات متحده و دومینیکن، ۱۱ رای ممتنع و دو رای منفی از سوی چین و روسیه برخوردار شد و در نتیجه بدون استفاده از حق وتو به تصویب نرسید.

دونالد ترامپ، رئيس‌جمهور آمریکا ۲۵ مرداد با اشاره به عدم تصویب این قطعنامه، از اقدام سریع این کشور برای فعال کردن مکانیسم ماشه و بازگرداندن همه تحریم‌ها خبر داده بود.

روسیه، چین و اتحادیه اروپا تصمیم آمریکا برای فعال کردن مکانیسم ماشه را رد کرده و گفته‌اند از آنجا که واشینگتن از برجام خارج شده است دیگر نمی‌تواند به این سازوکار متوسل شود.

تحریم‌های تسلیحاتی ایران ۲۷ مهر پایان می‌یابد.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما