plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۴
کد مطلب : ۱۱۰۴۶
در جمع كاركنان سازمان مديريت و برنامه ريزی استان زنجان

نوبخت: هدف تحریم ها پايين آمدن آستانه تحمل مردم و ناكارآمد نشان دادن نظام است

منابع درآمدی دولت به شدت تقليل يافته است
رئیس سازمان برنامه و بودجه با بيان اينكه منابع ما به شدت تقليل يافته است اما اين مقدار كم را با اولويت بندی هزينه می كنيم خاطرنشان كرد: در همين شرايط دو ميليون نفر در طرح های عمرانی كشور مشغول به كار هستند و هيچ يک مجبور به اخراج نشده اند.
نوبخت: هدف تحریم ها پايين آمدن آستانه تحمل مردم و ناكارآمد نشان دادن نظام است
به گزارش ایصال نیوز از سازمان برنامه و بودجه كشور، دكتر محمدباقر نوبخت روز دوشنبه در جمع كاركنان سازمان مديريت و برنامه ريزي استان زنجان اظهار داشت: درگير تحريم‌هاي ظالمانه، بسيار خشن و بي‌رحمانه‌اي هستيم اما در همين شرايط طرح‌هاي بسياري را در كشور اجرا و افتتاح خواهيم كرد.

وي با بيان اينكه مقطع كنوني يكي از كم تكرارترين دوره هاي تاريخي براي كشور است، افزود: امروز نماد آمريكا همان پليسي است كه زانوي خود را برگلوي فردي قرار داده تا بر اثر فشار جان خود را از دست بدهد.

وي يادآورشد: تك تك ملت هايي كه بخواهند در پي دفاع از حق خود باشند با زانوي آمريكا بر گلو مواجه مي شوند و اين زالوي خشن، ناپاك و زورگو امروز ايران را هدف قرار داده است.

دكتر نوبخت به اعمال سياست نفت در برابر غذاي آمريكا عليه عراق در جريان محكوميت تجاوز دولت بعثي صدام به كويت اشاره كرد و گفت: در اين شرايط عراق به ميزان نياز خود به غذا نفت صادر مي كرد در حاليكه آمريكا در تحريمهاي خود عليه ايران تلاش كرد تا نفتي از اين كشور صادر نشود و منابعي براي حتي تامين داور نداشته باشد.

معاون رييس جمهوري تصريح كرد: ايران سالانه به طور متوسط ۵۰ ميليارد دلار واردات دارد كه منابع آن و ديگر منابع دولتي به طور عمده از محل صادرات نفت تامين مي شود.

دكتر نوبخت گفت: سال قبل ناگزير به واردات سه ميليارد و ۵۰۰ ميليون دلار داروي مورد نياز كشور بوديم همچنين ۱۵ ميليارد دلار براي كالاهاي اساسي پرداخت شد و اين درحالي است كه وقتي درآمد ارزي نباشد به ويژه صادركنندگان غيرنفتي با چالش هايي مواجه مي شوند.

وي با بيان اينكه دولت بايد دارو، غذا، حقوق كارمندان و يارانه ها را تامين كند، افزود: سازمان برنامه و بودجه هر ماه سه هزار و ۵۰۰ ميليارد تومان يارانه، ۲ هزار و ۵۰۰ ميليارد تومان حمايت هاي معيشتي و ۳۰ هزار ميليارد تومان نيز حقوق كاركنان دولت را پرداخت مي كند. 

رييس سازمان برنامه و بودجه تاكيد كرد: اين تحريم‌ها با هدف ناتوان كردن دولت ايران از پرداختي هاي لازم، پايين آمدن آستانه تحمل مردم و ناكارآمد نشان دادن نظام جمهوري اسلامي است.

دكتر نوبخت با بيان اينكه منابع ما به شدت تقليل يافته است اما اين مقدار كم را با اولويت بندي هزينه مي كنيم خاطرنشان كرد: در همين شرايط ۲ ميليون نفر در طرح هاي عمراني كشور مشغول به كار هستند و هيچ يك مجبور به اخراج نشده اند.

وي با اشاره به طرح هاي عمراني در دست اجرا در مناطق مختلف كشور گفت: راه آهن از همدان به سمت سنندج و از بستان آباد به تبريز و ۷۴۰ كيلومتر راه آهن در جنوب از بندر چابهار به سمت زاهدان گسترش مي يابد و در هر استاني پروژه هاي بزرگي از جمله گاز رساني، راه سازي و ديگر طرح ها در حال انجام است.

دكتر نوبخت با بيان اينكه آنچه كه بازو، فكر و عمل دولت است بايد از سازمان برنامه و بودجه صادر شود افزود: با همه مشكلات كشور از وضعيت معيشت همكاران در بدنه دولت غافل نبوديم سال قبل ۵۰ درصد افزايش امتيازات فصل دهم را اجرا كرديم كه ۵۰ درصد به حقوق كاركنان افزوده شد و ۱۵ درصد افزايش حقوق نيز در فروردين امسال اعمال شد.

وي يادآورشد: رتبه بندي فرهنگيان انجام و همسان سازي حقوق بازنشستگان از اول مهر اجرايي خواهد شد و همه پاداش بازنشستگان را قبل از اتمام ماه آينده تسويه مي كنيم.

دكتر نوبخت گفت: بدنه سازمان برنامه و بودجه در حساس ترين شرايط و در سنگر جنگي بزرگ و نابرابر و در مقابله با خشن ترين دولت جهان است كه بقيه كشورها را هم مرعوب و تسليم كرده است به طوريكه اروپا و كشورهاي همسايه هم مي دانند حق با ايران است اما جرات نمي كنند پول نفتي كه به آنان صادر مي كنيم را پرداخت كنند.

وي تاكيد كرد: با وجود اينكه برجامی كه محصول سالها مذاكره بود توسط يك انسان نابخرد كنار گذاشته شد و اين همه مشكلات براي ما و دنيا به وجود آورد، در همين شرايط نيز كشور را تمشيت و مردمداري خواهيم كرد و توسعه كشور متوقف نخواهد شد.

انتهای پیام/*
۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما