plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۹
کد مطلب : ۱۰۹۰۸
در کنفرانس خبری با وزیر امور خارجه عراق

ظریف: ایران و عراق باید در برابر تهدیدهای امنیتی آمادگی کامل داشته باشند

تأکید بر توسعه روابط دوجانبه بویژه در حوزه اقتصادی
وزیر امور خارجه ایران امروز یکشنبه در کنفرانس خبری با همتای عراقی اش، با اشاره به خطر تروریسم برای منطقه تاکید کرد که واجب است همواره نسبت به تهدیدهای امنیتی گروه های تروریستی و از جمله داعش آگاهی و آمادگی کامل داشته باشیم.
ظریف: ایران و عراق باید در برابر تهدیدهای امنیتی آمادگی کامل داشته باشند
محمد جواد ظریف در جمع خبرنگاران با بیان اینکه روابط دو کشور بر اساس اصل احترام متقابل است تاکید کرد که روابط اقتصادی دو کشور باید به نفع طرفین توسعه یابد.

وزیر امور خارجه کشورمان افزود، در ملاقات با فواد حسین وزیر خارجه عراق در خصوص کشتی رانی ، مرزهای آبی ، اتصال راه آهن دو کشور در جنوب ، بحث و تبادل نظر کرده است.

ظریف گفت : امکانات اقتصادی دو کشور هم در حوزه انرژی و هم در حوزه تجاری با وجود کرونا می تواند برای پیشرفت دو ملت مورد استفاده قرار گیرد و ما مصمم به ادامه این روابط خوب هستیم.

 فؤاد حسین وزیر امور خارجه عراق هم اظهار داشت در دیدار با وزیر امور خارجه ایران در خصوص روابط اقتصادی دو کشور صحبت کردیم و آقای ظریف تاکید کرد که عراق قوی به معنی قدرت منطقه است .

وی افزود که بخشی از تبادلات تجاری بین دو کشور اخیرا در نتیجه اقدامات بهداشتی مقابله با کرونا و بسته شدن مرزها دچار پسرفت موقت شده است اما در این دیدار بر ادامه توسعه روابط بازرگانی بین دو کشور با وجود همه گیری کرونا تاکید شد.

حسین افزود که مسئله گردشگری دینی بین دو کشور با در نظرگرفتن تدابیر بهداشتی ناشی از کرونا نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گفته وی، در حوزه منطقه ای بر ضرورت حفظ حاکمیت ملی عراق تاکید شد و وزیر امور خارجه ایران نیز تاکید کرد که قدرت عراق به معنی قدرت منطقه است.

فواد حسین با تاکید مجدد بر منافع مشترک منطقه ای وعدم دخالت کشورها در امور همدیگر ادامه داد که عراق خواهان روابط متوازن با همه همسایگان است.

وزیر امور خارجه عراق در خصوص مسائل بین المللی، بر ضرورت دور نگه داشتن منطقه از تنش ها تاکید کرد.

وی اضافه کرد که در این دیدار همچنین برنامه سفر آتی نخست وزیر عراق به جمهوری اسلامی ایران را بحث و بررسی کرده است.

انتهای پیام/*
۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما