plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۶
کد مطلب : ۱۰۵۸

حمایت علنی روسیه از حملات ژنرال خلیفه حفتر به پایتخت لیبی

همکاری مسکو با سعودی و امارات برای سرنگونی دولت قانونی لیبی
علت حمایت روسیه از ژنرال حفتر را باید در چارچوب مبادله منافع منطقه ای و امتیاز دهی عربستان به روسها در قبال کوتاه آمدن روسها در موضوع ایران و سوریه جستجو کرد! ژنرال حفتر در زمان معمر قذافی، دوره نظامی اش را در روسیه طی کرده است.آمریکا مخالف او می باشد.
حمایت علنی روسیه از حملات ژنرال خلیفه حفتر به پایتخت لیبی
در جدیدترین اقدام، دولت روسیه، در شورای امنیت سازمان ملل مانع از صدور بیانیه علیه اقدامات ژنرال خلیفه حفتر شد. در این بیانیه از اقدامات ژنرال ارتش لیبی (خلیفه حفتر) در حمله به پایتخت لیبی و تلاش برای سرنگونی دولت قانونی این کشور را در پایتخت این کشور انتقاد شده بود.
پس از مخالفت های روسیه، بریتانیا متنی رسمی را برای تصویب نهایی در اختیار 15 عضو مخالف شورا قرار داد که تمامی اعضاء بر سر آن به توافقی جامع رسیدند.به گزارش خبرگزاری فرانسه، بیانیه پیشنهادی از توقف فعالیت‌های ارتش ژنرال حفتر سخن گفته و در مقابل تمام نیروهای درگیر جنگ را به تشنج‌زدایی تشویق می‌کند.
روسیه در کنار مصر و امارات متحد عربی از پشتیبانان اصلی حفتر است.نظامیان تحت امر ژنرال حفتر از چند روز قبل منطقه‌ای در جنوب طرابلس را تصرف کردند.ژنرال حفتر همچنین تقاضای قدرت های بزرگ و سازمان ملل را برای توقف حملات به پایتخت لیبی و تلاش برای سرنگونی دولت قانونی این کشور را نادیده می گیرد. به گزارش وزیر بهداشت طرابلس در درگیری های اخیر این کشور، 21 نفر کشته و 27 نفر زخمی شده‌اند.
لازم به یادآوری است علی رغم تلاشهای سازمان ملل برای آتش بس،نبردها بین نیروهای ژنرال حفتر و نیروهای فائز السراج نخست وزیر لیبی همچنان در اطراف پایتخت لیبی ادامه دارد.
انتهای پیام/*
۰
مرجع : عصر ایران
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما