plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۶:۱۸
کد مطلب : ۱۰۱۹۳

انفجار در مسجد کابل منجر به شهادت مولوی مفلح و سه تن از نمازگزاران شد

سخنگوی وزارت کشور افغانستان اعلام کرد در پی وقوع انفجار در داخل مسجد شیرشاه سوری در کابل، چهار تن از جمله خطیب اهل سنت این مسجد کشته شدند. سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل، این اقدام تروریستی و جنایتکارانه را به شدت محکوم کرد.
انفجار در مسجد کابل منجر به شهادت مولوی مفلح و سه تن از نمازگزاران شد
به گزارش ایصال نیوز، طارق آرین، سخنگوی وزارت کشور افغانستان اعلام کرد: در پی وقوع انفجار در داخل مسجد شیرشاه سوری واقع در منطقه کارته چهار شهر کابل پایتخت، 4 تن از جمله خطیب این مسجد کشته شدند.

آرین تصریح کرد در نتیجه انفجار بمب جاسازی شده، مولوی مفلح، خطیب مسجد مذکور کشته و تعدادی دیگر از غیرنظامیان نیز زخمی شدند. تاکنون فرد یا گروهی مسئولیت این انفجار را بر عهده نگرفته است.

گفتنی است، سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل، اقدام تروریستی و جنایتکارانه حمله به نمازگزاران مسجد شیرشاه سوری کابل که منجر به شهادت مولوی عزیزالله مفلح و جمعی دیگر از نمازگزاران مظلوم این مسجد و زخمی شدن تعداد دیگری از آنان گردید را به شدت محکوم کرد.

شایان ذکر است، پیشتر در دوم ژوئن، انفجار بمبی در مسجد وزیر اکبر خان کابل سبب کشته شدن مولوی محمد ایاز نیازی امام جماعت این مسجد و استاد دانشگاه کابل شد. در این حمله یک نفر دیگر کشته و 2 تن هم زخمی شدند.

 شهر کابل اخیرا شاهد انفجارها و حملات انتحاری بوده است. چند روز پیش بر اثر انفجار بمب جاسازی شده در نزدیکی بیمارستان (یسرا) شهر کابل، شماری از غیرنظامیان زخمی شدند.

همچنین انفجار یک بمب مغناطیسی کار گذاشته شده در بدنه مینی‌بوس حامل کارکنان شبکه تلویزیونی خورشید در منطقه چهارم شهر کابل موجب کشته شدن یک خبرنگار و یک پرسنل فنی این شبکه شد.

انتهای پیام/*
۲
مرجع : اناتولی
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما