plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۸
کد مطلب : ۳۰۶۸۲

مراسم امضای بیانیه توافق ایران و عربستان برای از سرگیری روابط دو جانبه

جمهوری اسلامی ایران و پادشاهی عربستان سعودی توافق کردند ظرف حداکثر دو ماه، روابط دیپلماتیک خود را از سر گرفته و سفارت‌خانه‌ها و نمایندگی‌ها را بازگشایی کنند. دور نهایی مذاکرات طرفین در پکن و با میانجی گری چین انجام شد.
مراسم امضای توافق از سر گیری روابط ایران و عربستان
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، پس از انجام چند روز مذاکرات فشرده میان دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان با همتای سعودی خود در شهر پکن، امروز جمعه توافق حاصل شده برای از سرگیری روابط میان دو کشور، طی مراسمی با امضاء بیانیه مشترک میان ایران، عربستان سعودی و چین به صورت رسمی اعلام شد.

دریابان شمخانی از روز دوشنبه ۱۵ اسفندماه در شهر پکن با هدف پیگیری توافقات سفر رئیس جمهور به چین، مذاکرات فشرده‌ای را به منظور حل‌وفصل نهایی موضوعات فیمابین تهران-ریاض با همتای سعودی خود آغاز کرد.

در پایان این مذاکرات، امروز ۱۹ اسفندماه ۱۴۰۱ خورشیدی برابر با ۱۰ مارس ۲۰۲۳ میلادی، بیانیه سه‌جانبه‌ای در پکن با امضای «علی شمخانی» نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی، «مساعد بن‌محمد العیبان» وزیر مشاور و عضو شورای وزیران و مشاور امنیت ملی عربستان سعودی و «وانگ ئی» عضو دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب کمونیست و رئیس دفتر کمیسیون مرکزی امور خارجی حزب و عضو شورای دولتی جمهوری خلق چین صادر شد که بر اساس این بیانیه، روابط ایران و عربستان، از سر گرفته می شود. 

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما