plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۵
کد مطلب : ۲۶۴۷۸

ادای احترام ولادیمیر پوتین به پیکر گورباچف

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه از بیمارستان مرکزی بالینی بازدید کرد و در آنجا با میخائیل گورباچف، رئیس جمهور پیشین شوروی خداحافظی کرد.
فایل ویدیو
به گزارش ایصال نیوز، دمیتری پسکوف دبیر مطبوعاتی پوتین اعلام نمود که، رئیس جمهور روسیه در مراسم خداحافظی که در سوم سپتامبر برگزار می شود، به دلیل مشغله کاری نمی تواند در این مراسم شرکت کند. آقای پسکوف همچنین افزود که در مراسم وداع یک گارد افتخار حضور خواهد داشت.

پسکوف در جریان یک مطبوعات گفت: "ما می دانیم که مراسم وداع در 3 سپتامبر، مراسم تشییع جنازه برگزار می شود، اما، متأسفانه، برنامه کاری رئیس جمهور به او اجازه نمی دهد او در این مراسم حضور یابد، بنابراین او تصمیم گرفت امروز این کار را انجام دهد." ولادیمیر پوتین با گذاشتن گل بر تابوت گورباچف، مدتی سکوت کرد و سر خود را به نشانه احترام خم نمود. پیش از این در پیام ولادیمیر پوتین پس از درگذشت گورباچف آمده بود: "میخائیل گورباچف ​​سیاستمدار و دولتمردی بود که تأثیر زیادی بر روند تاریخ جهان داشت. او کشورمان را در دوره ای از تغییرات پیچیده، شگرف، سیاست خارجی گسترده، چالش های اقتصادی و اجتماعی رهبری کرد. او عمیقاً درک می کرد که اصلاحات ضروری است، او تلاش کرد تا راه حل های خود را برای مشکلات فوری ارائه دهد.

من به ویژه به فعالیت های بشردوستانه، خیریه و آموزشی که میخائیل سرگئیویچ گورباچف ​​در سال های اخیر انجام داده است اشاره می کنم.

بار دیگر از شما می خواهم که صمیمانه ابراز همدردی و حمایت من را در رابطه با ضایعه ای که بر شما وارد شده است، بپذیرید".

گورباچف ​​پس از یک بیماری شدید و طولانی شامگاه سه شنبه در سن 92 سالگی درگذشت. او در سال 1990 جایزه صلح نوبل را برای کمک به روند صلح بین اتحاد جماهیر شوروی و کشورهای غربی دریافت کرد.

انتهای پیام/*
۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما