plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۴
کد مطلب : ۲۱۸۹۱
با دستور قاطع دادستان شهرستان نجف آباد انجام شد

قلع و قمع تغییر کاربری‌های غیر مجاز اراضی کشاورزی در منطقه «جوزدان» و «فیلور» + فیلم

مقابله قاطع قضایی با بیش از 34 هزار متر مربع از تغییر کاربری‌های غیر مجاز
در راستای مقابله با تغییر کاربری اراضی زراعی و کشاورزی، اجرای دو مورد حکم ماده سه قلع و قمع مستحدثات به متراژ 1400 متر مربع در منطقه فیلور و 35 مورد احکام تبصره دو ماده 10، در منطقه جوزدان نجف آباد به مساحت 34000 متر مربع انجام شد.
فایل ویدیو
به گزارش ایصال نیوز، با حمایت همه جانبه ریاست دادگستری شهرستان نجف آباد، دادستان نجف آباد، حضور موثر یگان امداد، فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان، کلانتری های 16 و 18 نجف آباد، همکاری ادارات راه و شهرسازی، شهرداری نجف آباد و پرسنل پر تلاش امور اراضی شهرستان نجف آباد، بامداد روز پنج شنبه مورخ 5 / 12 / 1400 ، اجرای دو مورد حکم ماده سه قلع و قمع مستحدثات به متراژ 1400 متر مربع در منطقه فیلور و 35 مورد احکام تبصره دو ماده 10، در منطقه جوزدان نجف آباد به مساحت 34000 متر مربع انجام شد.  

پدیده زمین‌خواری و تغییر کابری اراضی کشاورزی، کاری بسیار پرسود است و ارتکاب به آن در غالب موارد با سوء‌استفاده از قدرت، رانت، فساد مالی و اداری صورت می‌گیرد.

بر اساس قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها، هرگونه تغییر کاربری و تفکیک اراضی کشاورزی، ساخت و ساز و دیوارکشی در مزارع و باغ‌ها بدون اخذ مجوز سازمان جهاد کشاورزی ممنوع است و علاوه بر قلع و قمع بناهای احداثی، با متخلفان طبق قانون برخورد خواهد شد.

پیشتر رئیس دستگاه قضایی در جلسه شورای عالی قوه قضاییه به موضوع چالش‌برانگیز تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی و تغییر کاربری اراضی زراعی و کشاورزی ورود کرده بود و در این راستا دستورات مهمی را در راستای مقابله همه‌جانبه، بدون اغماض و هرگونه خط قرمز با متجاوزان و متعدیان به اراضی ملی و منابع طبیعی و سوداگرانی که مبادرت به تغییر کاربری اراضی زراعی می‌کنند و همچنین قلع‌وقمع و تخریب بدون ملاحظه بنا‌ها و مستحدثاتی که از سوی افراد عادی و برخی دستگاه‌های حکومتی و دولتی احداث می‌شوند، صادر کرد.

ماه ها ست که دور تازه مقابله با تغییر کاربری اراضی کشاورزی و باغ ها و صیانت از حریم رودخانه ها و دریاها و اراضی ملی، در دستور کار جدی قوه قضائیه قرار دارد و در سراسر کشور، عملیات های متعددی در راستای احیای اراضی کشاورزی، در حال انجام است. 

انتهای پیام/*
۳۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما