plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۰
کد مطلب : ۳۸۱۵۸

افزایش نگرانی ها از وضعیت انسانی در رفح

در ادامه تحولات در جنگ غزه، تانک‌های نظامی اسرائيلی با ورود به بخش‌هایی از شمال غزه، به عمق کمپ آوارگان فلسطینی در جبالیا رفته‌اند. این تحول پس از آن صورت می‌گیرد که اسرائيل این اردوگاه را بمباران کرد که به کشته و زخمی شدن جندین فلسطینی منجر شد.
افزایش نگرانی ها از وضعیت انسانی در رفح
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، این حملات در حالی صورت می‌گیرد که اسرائیل ماه‌ها پس از ادعای «برچیده شدن» حماس در این منطقه، حمله زمینی جدیدی را به آنجا آغاز کرده است! 

در حالی که جنگ غزه در جریان است، نیروهای اسرائيلی از جاده صلاح الدین عبور کرده و وارد اردوگاه شده‌اند. شبکه الجزیره به نقل از شاهدان عینی گزارش داده که تانک‌های اسرائيلی مناطق مسکونی را احاطه کرده و آوارگان در بخش غربی نوار غزه وضعیت بسیار وخیمی دارند. 

این ساکنان در جریان تهاجم نظامی قبلی به اردوگاه پناهندگان از یک مکان به مکان دیگر منتقل شده بودند و اکنون، دوباره، باید این مکان را ترک می کنند. نیروهای اسرائيلی همچنین صبح روز یکشنبه به اردوگاه آوارگان عروب در نزدیکی الخلیل در کرانه باختری نیز یورش بردند. 

در طول ۲۴ ساعت گذشته، رژیم صهیونیستی از سه جبهه در داخل نوار غزه پیشروی‌هایی کرده است. آنها همزمان با فشار در رفح، در مناطق میانی و شمال نوار غزه هم نیروهای خود را به پیش رانده‌اند. ارتش اسرائيل همچنین پیشتر دستور تخلیه ساکنان کمپ آوارگان جبالیا و همچنین مناطق مرکزی رفح را صادر کرده و ضمن تشدید بمباران کمپ جبالیا، منازل مسکونی را هم تخریب کرده است. 

خبرگزاری فلسطینی وفا گزارش داده که در روز یکشنبه تاکنون ده‌ها غیرنظامی فلسطینی در طول چند ساعت و در جریان حملات اسرائيل به نوار غزه کشته‌شده‌اند. 

همزمان با تشدید حملات صهیونیست ها به رفح، نگرانی ها از وضعیت انسانی در رفح رو به افزایش است. 

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما