plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۵۰
کد مطلب : ۳۸۱۴۹

واشنگتن: اسرائیل قوانین بین‌المللی را در جنگ غزه نقض کرده است

وزارت امور خارجه آمریکا در گزارشی که به کنگره ارائه شد به این نتیجه رسید که ارزیابی «منطقی» این است که عملیات نظامی اسرائیل در غزه ناقض قوانین بین‌المللی است.
واشنگتن: اسرائیل قوانین بین‌المللی را در جنگ غزه نقض کرده است
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا گزارشی در مورد اینکه آیا در حملات اسرائیل به غزه که به درخواست جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در فوریه گذشته تهیه شده بود نقض شده است یا خیر، به کنگره ارائه کرد.

دولت آمریکا به این نتیجه رسید که «ارزیابی منطقی این است که اسرائیل در حملات خود به نوار غزه قوانین بین المللی را نقض کرده است، اما در عین حال مدعی شد که نمونه‌های خاصی برای توجیه توقف کمک‌های نظامی به خود پیدا نکرده است!

از هفتم اکتبر گذشته، اسرائیل جنگی را علیه غزه آغاز کرده و ویرانی های عظیم و قحطی که جان کودکان و سالمندان را گرفته است. همچنین حدود 113 هزار کشته و زخمی شده‌اند که بیشتر آنها کودک و زن هستند و نزدیک به 10 هزار مفقود شده‌اند.

تل‌آویو علی‌رغم صدور قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل برای توقف فوری جنگ و همچنین درخواست دیوان بین‌المللی دادگستری برای جلوگیری از اقدامات "نسل کشی" و بهبود وضعیت انسانی در غزه، به جنگ ادامه می‌دهد.

گزارش وزارت امور خارجه امریکا که برای ارائه به کنگره تهیه شده است، اگر چه به نقض قوانین بین المللی توسط اسرائیل اعتراف می کند ولی در مجموع همچنان جانبدارانه و توجیه گر جنایات صهیونیست ها در غزه است. 

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما