plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۰
کد مطلب : ۲۱۱۲۸

امضای تفاهم نامه تبادل برق بین عراق و عربستان

دبیر کل هیات وزرای عراق از امضای توافق نامه اتصال شبکه برق دو کشور اطلاع داد.
حمید الغزی دبیرکل هیات وزرای عراق روز دوشنبه از امضای تفاهم نامه، در حوزه اتصال شبکه برق برای تبادل انرژی بین عراق و عربستان سعودی اطلاع داد.

خبرگزاری رسمی دولت عراق گزارش داد که حمید الغزی ضمن اشاره به سفر قریب الوقوع یک هیأت از وزارت کشاورزی عراق به عربستان، گفت: همکاری بین دو کشور به خاطر تاکید نخست وزیر عراق بر لزوم حمایت از روابط برادرانه و همکاری‌های اقتصادی بین دو کشور، استمرار خواهد یافت.

دبیرکل هیات وزرای عراق ادامه داد که سیاست‌ حال و آینده دولت عراق، حمایت از شورای هماهنگی دو کشور است؛ تا این امر به مثابه باز شدن صفحه جدیدی از روابط تاریخی بین دو بغداد-ریاض قلمداد شود.

وی با اشاره به بازگشایی مجدد گذرگاه مرزی "عرعر" بین عراق و عربستان که سال‌ها بسته شده بود، یکی از دستاوردهای شورای هماهنگی دو کشور را ایجاد شورای تجاری مشترک دانست.

الغزی خاطر نشان کرد که شورای هماهنگی عراق و عربستان دفتری در بغداد ایجاد کرده است تا بسیاری از تفاهم‌نامه‌ها را با هدف تقویت روابط دو کشور به امضا برساند. علاوه بر این، دو کشور در خصوص پرونده‌ها و موضوعاتی همچون اتصال برق، توسعه شهرک‌های صنعتی و همکاری‌های ورزشی تعامل خواهند داشت.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : اسپوتنیک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما