plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۶:۴۳
کد مطلب : ۱۶۶۷۴
در نشست خبری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نجف آباد

مدیر جهاد کشاورزی نجف‌آباد: جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی با جدیت پیگیری می شود

حفظ و توسعه کیفی اراضی کشاورزی راهبرد ما در جهاد کشاورزی است
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نجف آباد با اشاره به رشد تولیدات کشاورزی و توسعه کشت گلخانه ای این شهرستان بر لزوم فرهنگ سازی در اجتناب از تغییر کاربری اراضی کشاورزی و برخورد قانونی با سودجویان و متخلفان تاکید کرد.
مدیر جهاد کشاورزی نجف‌آباد: جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی با جدیت پیگیری می شود
به گزارش ایصال نیوز، مهندس حسن صالحی رئیس جهاد کشاورزی شهرستان نجف آباد روز شنبه اول خرداد ماه در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که در محل این اداره کل برگزار شد؛ حفظ اراضی کشاورزی و جلوگیری از تغییر کاربری های خلاف قانون را مهمترین ماموریت جهاد کشاورزی اعلام کرد.

صالحی با بیان اینکه فرهنگ سازی برای حفظ اراضی کشاورزی و جلوگیری از تغییر کاربری زمین و باغات مسئولیت همگانی است، از همکاری و تعامل کشاورزان، مردم خوب نجف آباد، رسانه ها و مدیران ادارات شهرستان در این زمینه تشکر و خواستار افزایش این همکاری ها شد.

مدیر جهاد کشاورزی در ادامه به تولیدات کشاورزی شهرستان نجف آباد اشاره کرد و اعلام کرد در سال 99 میزان تولید گوشت بوقلمون این شهرستان به 6 هزار تن رسید و رتبه اول در کشور را بدست آوردیم. همچنین نجف آباد در تولید اداوات زنبورداری رتبه اول در کشور را همچنان در اختیاردارد و در زمینه تولید عسل نیز در سال 99 با 450 هزار کُلنی زنبور عسل 2 هزار و پانصد تن عسل تولید کرده است.

وی افزود شهرستان نجف آباد دومین تولید کننده ماهی های زینتی در کشور است و در زمینه باغداری با داشتن 5 هزار و 300 هکتار باغ سالانه 4 هزار تن بادام از 2 هزار هکتار باغ بادام تولید کرده که اکثر آن صادراتی است.

صالحی با اشاره به کم آبی و مشکلات ناشی از کم بارشی در شهرستان بر هدف گذاری کشت گلخانه ای بعنوان یک راهکار موفق تاکید کرد و گفت: شهرستان نجف آباد 83 هکتار گلخانه دارد و سیاست این مدیریت بر آموزش و گسترش کشت گلخانه ای و ارائه مجوز و تسهیلات برای توسعه آن در شهرستان است.

وی افزود: توسعه کشت گلخانه ای در نجف آباد از سه سال پیش سرعت گرفته و آینده خوبی برای رونق آن پیش بینی می شود.

صالحی گفت: کشت فلفل دلمه ای با کیفیت بالا در گلخانه های شهرستان نجف آباد و صادرات گسترده آن به ویژه به کشور روسیه، نمادی از موفقیت برنامه ریزی در این زمینه و استقبال کشاورزان عزیز است.

مدیریت جهاد کشاورزی نجف آباد تشویق کشاورزان برای حفظ اراضی کشاورزی را راهبرد این اداره بر شمرد و زنده کردن زاینده رود را یکی از ضروری ترین اقدامات برای تامین نیاز آبی کشاورزی شهرستان عنوان کرد.

صالحی با اشاره اقدامات جهاد کشاورزی شهرستان برای مقابله با تغییر کاربری اراضی کشاورزی و تصرفات غیرقانونی سودجویان و متخلفان، اعلام کرد بر اساس مواد قانونی از جمله قانون ماده 3 و ماده 10 و تبصره های قانون حفظ اراضی زراعی و باغ ها، گشت های ویژه حفاظت از اراضی کشاورزی، برقرار شده و در صورت مشاهده تخلف، پس از اخطار و طی مراحل قانونی نسبت به برخورد با متخلفان با هماهنگی مراجع ذیصلاح از جمله دادگستری و نیروی انتظامی با إعمال قانون اقدام می شود.

وی گفت بر اساس قانون، هرگونه تغییر کاربری اراضی زراعی و کشاورزی بایستی ابتدا در کمیسیون ویژه استان مرکب از مدیران و رؤسای استانی و به ریاست جهاد کشاورزی بررسی و تصویب شود، انجام هر نوع تفکیک، ساخت و ساز و تغییر کاربری در اراضی کشاورزی بدون تصویب کمیسیون ویژه استانی خلاف قانون است و با متخلفان بر اساس قانون قاطعانه برخورد می شود .

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان با اشاره به موارد تخلفات و اخطار های صادره و نیز پرونده های قضایی مربوط به برخورد قانونی با سودجویان تاکید کرد در راستای حفظ اراضی کشاورزی شهرستان، هرگونه تصرف و تغییر کاربری غیر قانونی پس از تذکر و اخطار، مجازات هایی شامل تخریب، تشکیل پرونده در دادگاه، جریمه تا سه برابر و حبس سودجویان منطبق بر قانون را در پی خواهد داشت.

صالحی در پایان با تشکر از کشاورزانی که علی رغم همه مشکلات، همچنان با درک اهمیت حفظ اراضی کشاورزی در صحنه تولید با پشتکار تلاش می کنند، از رسانه ها، مدیران و همگان خواست در فرهنگ سازی حفظ و توسعه اراضی کشاورزی همگام با جهاد کشاورزی، مشارکت بیشتری داشته باشند.

همچنین در جریان این نشست خبری، مهندس مصطفی قربانی رئیس اداره امور اراضی از بررسی 82مورد پرونده درخواست ارباب رجوع در کمیسیون داخلی و تعیین تکلیف آن، و نیز اجرای حکم تخریب و إعمال قانون در چندین حکم قضایی مربوط به برخورد با تغییر کاربری و تصرفات غیر قانونی و بیش از 140 فقر اخطاریه گزارش داد. 

انتهای پیام/*

خبرنگار: احمد امینی 
۳
مرجع : ایصال نیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما