plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۲
کد مطلب : ۱۴۷۳۵

دومین محموله واکسن اسپوتنیک امروز به ایران می رسد

دومین محموله واکسن روسی «اسپوتنیک وی» امروز (۲۳ بهمن) به ایران می‌رسد. تفاهم نامه همکاری های گسترده ایران و روسیه در زمینه بهداشت، درمان، داروسازی، آموزش و منطقه‌ای امضا شد.
دومین محموله واکسن اسپوتنیک امروز به ایران می رسد
به گزارش ایصال نیوز، بنا بر اعلام روابط عمومی سازمان غذا و دارو، محموله دوم واکسن روسی کرونا (اسپوتنیک-وی)، شامل یکصد ‌هزار دُز، امروز از مسکو به تهران ارسال می‌شود.

پس از ورود اولین محموله واکسن روسی کرونا در هفته گذشته، از روز سه‌شنبه - ۲۱ بهمن - واکسیناسیون سراسری علیه بیماری کووید-۱۹ با اولویت پرسنل ICU بیمارستان‌ها در کشور آغاز شده است.

از سوی دیگر به گزارش وبدا، هیات وزارت بهدشت، درمان و آموزش پزشکی به سرپرستی دکتر شانه‌ساز معاون وزیر بهداشت که به روسیه سفر کرده اند، روز سه شنبه از خط تولید واکسن سازی روسیه در استان "ولادیمیر" این کشور در ۲۰۰ کیلومتری مسکو بازدید کرد.

دکتر محمدرضا شانه‌ساز، معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رییس سازمان غذا و داروی ایران در مسکو و در پاسخ به سوال خبرگزاری اسپوتنیک، در خصوص خرید واکسن اسپوتنیک وی از روسیه گفت: آنچیزی که در قرار اولیه با مسکو است، حدود 2 میلیون دوز واکسن کرونا هست که دریافت خواهد شد.

وی بیان کرد: محموله اول خوشبختانه وارد شد و امیدواریم مابقی آن با یک فاصله زمانی کوتاه تری تا قبل از پایان مارس، بین یک تا دو میلیون دوز به دستمان برسد.

دیروز چهارشنبه نیز در وزارت بهداشت روسیه در مسکو، دکتر شانه ساز معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو و خانم الکساندرا دروونوا معاون امور بین الملل وزیر بهداشت روسیه تفاهم نامه همکاری های گسترده دو کشور را در زمینه بهداشت، درمان، داروسازی، آموزش و منطقه‌ای امضا کردند.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : وبدا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما