plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۵
کد مطلب : ۱۴۶۷۹

واکنش وزیر اقتصاد به نوسانات اخیر بورس: نگاه به بورس کوتاه مدت نباشد

بازار سهام برای خریدار بهتر از بازار طلاست
وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به رشد فرهنگ سهام داری در کشور گفت : نوسانات اخیر بورس طبیعی نبود و بیشتر از تحولات بیرونی ناشی شد. وی درباره نظام مالیاتی گفت: گام‌های اساسی برای هوشمند سازی نظام مالیاتی برداشته شده است.
واکنش وزیر اقتصاد به نوسانات اخیر بورس: نگاه به بورس کوتاه مدت نباشد
به گزارش ایصال نیوز، فرهاد دژپسند یکشنبه شب در برنامه تیتر شبکه خبر درباره سیاست‌های دولت در بورس افزود: در بورس شاخص‌های مختلفی داریم. شاید در بعد رسانه‌ای یک شاخص مهم به نظر برسد، اما اینگونه نیست باید تمام شاخص‌ها مد نظر باشد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: بورس برای اینکه عمق بیشتری پیدا کند باید ورودی‌ها بررسی و رصد شود. پذیرش و عرضه مهم است. اگر مدارک کامل باشد ظرف یک ماه در بورس پذیرفته می‌شود. وی افزود: ما تسهیلاتی را عرضه کردیم. مثل افزایش سرمایه، مالیات، نمادها، ابزارهای مالی. امروزه تمام ابزارهای مالی تعریف شده است. ما مجمع الکترونیکی را در بورس راه اندازی کردیم.

وی گفت: کسی که به بازار سرمایه وارد می‌شود باید کوتاه مدت نگاه نکند؛ بورس نوسانی است. وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه دوره‌ها در بورس به صورت طبیعی نوسانی است، افزود: دو بحث ارزش سرمایه و سود سرمایه در بورس مطرح است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره ضرر برخی افراد در بورس هم گفت: سهام داری مثل خرید سکه و طلا نیست؛ در بازار سهام نباید کوتاه مدت فکر کنید. بازار سهام برای خریدار بهتر از بازار طلاست. سهامداران نباید همه سهام خود را در یک سبد قرار دهند.

**مالیات تابع شرایط موجود است
دژپسند درباره مالیات هم گفت: مالیات تابعی از بخش‌های دیگر مثل هزینه هاست. برخی مواقع ناچار هستیم که به بخش‌های عمرانی توجه کنیم؛ یا شرایط بیماری. بیماری کرونا تنها یک بیماری نیست؛ بلکه یک شرایط و وضعیت خاص است. در این وضعیت ما مالیات بخش‌های زیادی را بخشیدیم یا مهلت دادیم.

وی گفت: مالیات بر عملکرد در سال ۹۸ عادی بود، اما در سال ۹۹ شرایط خاص حاکم شد. شرایط کرونایی عملکرد مالیاتی را در سال ۱۴۰۰ متغییر می‌کند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: خیلی از بنگاه‌های زود بازده یا بخش کشاورزی معاف از مالیات هستند. در شرایط کرونایی عملکرد کرونایی متغییر است. دژپسند تاکید کرد: باید نظام مالیاتی هوشمند شکل بگیرد و گام‌های اساسی مالیات هوشمند برداشته شده است.

**گام‌های اساسی درباره نظام مالیاتی هوشمند برداشته شده است
فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: موضع مالیات پیچیده است، اما گام‌های اساسی برای هوشمند سازی برداشته شده است. وی با تاکید بر اینکه اصلاح نظام بانکی باید کارشناسی و از درون اتفاق بیافتد، افزود: نظام پولی و بانکداری اقتضاعات خاص خود را می‌طلبد و این بحث زمانبر است.

دژپسند گفت: نباید دقت را فدای سرعت کرد اصلاح نظام پولی باید با دقت تمام و با بررسی تمام جوانب و رفع تمام آسیب‌ها شکل بگیرد. وی با بیان اینکه باید بانکداری هوشمند شکل بگیرد، افزود: نظام بانکی در حال پوست اندازی است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به ادوار مختلف اقتصادی بعد از انقلاب گفت: در ادوار مختلف تاثیر گذاری‌های مختلف و متنوعی داشتیم و به همین دلیل نمی‌شود دوره‌ای را با دوره گذشته مقایسه کرد، چونکه نظام در حال شکل گیری با پدیده‌های مختلف مثل جنگ، تحریم و ... مواجه می‌شود و از آن‌ها متاثر می‌شود.

دژپسند درباره زمان برگزار انتخابات هیئت مدیره سرمایه گذاری سهام عدالت هم افزود: انتخابات هیئت مدیره شرکت‌های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت ۱۳ تا ۲۷ ماه رجب برگزار می‌شود.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما