الان چيزي که جريان اصولگرايان بيشتر از همه و مخصوصا جريان اصلاحطلب گرفتارش شده اين است که هميشه در مسير يک مبارزه تصنعي حرکت کردهاند و شايستگيها در بينشان کمتر مطرح بوده و الان مدعيانشان آنقدر زياد شدند که به اين سادگي نميتوانند جمع کنند.
پيام گامهاي هستهاي ايران براي مردم كشور، پيام اميد است. منتقدان و مخالفان برجام بايد باور كنند كه در سايه همبستگي و اتحاد ميتوانيم دشمن بدسگال پيشرفت كشور را به تجديدنظر وادار كنيم.
ماجراي اخيري که در حواشي راهپيمايي 13 آبان اتفاق افتاد و طي آن برخي با شعارهايي به تخريب و تهديد رئيسجمهور پرداختند در گذشته نيز سابقه داشته و واقعا نميدانيم که چرا مسئولان کشور نميخواهند با استفاده از آسيب شناسي علمي علت اين شيوه واکنشي در ميادين ورزشي، اجتماعي و تظاهرات را شناسايي کنند.
آمریکا در مواجهه با جمهوری اسلامی سیاست «زمینگیر کردن» را در پیش گرفته و در این راهبرد میگوید اگر نمیتوانیم مانع بقاء انقلاب و یا مانع بقاء جبهه مقاومت باشیم، باید مانع توسعه آن در محیط پیرامونی و در دوردستها شویم.
به جاي مداخله نهادهاي غيرهنري، خود جامعه سينمايي بايد به عنوان نهاد ناظر و داور در اين امور به کار گرفته شود. اين بهترين راهکاري است که ميتوان در خصوص مشکلات امروز جامعه سينما و جلوگيري از مشکلات آينده در اين جامعه تجويز کنيم.
هرچند مطرح ميشود که اصلاحطلبان در ادوار انتخابات صرفا چشم به تهران داشتند و از شهرستانها غفلت کردند، بايد اذعان داشت؛ پيشاني انتخابات تهران است، اما نبايد از ياد برد که تهران فقط 30 کرسي دارد و در مجلس 290 کرسي وجود دارد و ما بايد براي تمام کرسيهاي مجلس مبارزه کنيم.
دیپلماسی شهری و ارتباطات میان جوامع و شهرهای مختلف میتواند سازوکاری مناسب برای انتقال پیام صلح دوستی، عدالت طلبی و آزادگی ملت بزرگ ایران به جهانیان باشد.
بازخوانی وقایع گذشته در کشورهای عربی طی یک دهه گذشته، تردیدی باقی نمیگذارد که همان سناریوها در عراق و لبنان در حال تکرار هستند و تقلا میکنند که تکاپوی مردم را که از ابتدا به شکل مسالمتآمیز آغاز شده، به سمت دیگری ببرند و به شکل دیگری پایان دهند.
تغيير نظام انتخاباتي در راستاي برگزاري انتخابات حزبي ميتواند از ورود پولهاي كثيف به انتخابات را كاهش دهد. البته ضعف نظام انتخاباتي ابعاد مختلفي دارد و يكي از آنها ورود پولهاي كثيف به اين فرآيند بهدليل نبود يك نظام انتخاباتي حزبي است اما كنار آن ضعف قانوني و ضعف نظام مالي نيز وجود دارد كه نبايد ناديده گرفته شود.
در شرايط فعلي که امکان مذاکره با آمريکا وجود ندارد و دشمني اين کشور هر روز افزايش مييابد، انجام کارهايي که ارتباط ما با بقيه کشورهاي جهان را دچار مشکل ميکند، اصولي نيست.
در مدیریت روابط با همسایگان، بیشتر کشورها به یکی از سه رویکرد زیر رجوع میکنند که در اتخاذ آنها تامین منافع ملی، امنیت داخلی و خارجی، توانمندی اقتصادی، نگرشهای فرهنگی و دینی و ایدئولوژی و... تعیین کننده هستند.
نظام سياستگذاري و تصميمگيري در ايران در برخي از موارد به شدت دوگانه رفتار ميكند. اگر شما بخواهيد يك طرح كشاورزي يا صنعتی محدود را احداث كنيد براي موافقت و صدور مجوز، درخواست يك طرح ارزيابي اقتصادي ميكنند ولي همين نظام تصميمگيري هنگامي كه قرار است خودش و از سرمايه مردم طرحهاي بسيار بزرگ را انجام دهد، كمترين ارزيابي را انجام نميدهد و چه بسا كل ...
عراق، منابع عظیم نفتی در اختیار دارد و پس از عربستان و روسیه، با تولید روزانه 3 میلیون و 800 هزار بشکه نفت، سومین تولیدکننده بزرگ طلای سیاه در جهان به شمار میرود؛ با این وجود اما مشکلات اقتصادی و معیشتی این کشور گویا تمامی ندارند.
شورای اسلامی شهر مشهد بر این است که زائران بارگاه نورانی امام هشتم(ع)، همچون میهمانان خانه و کاشانه خودمان هستند و باید در پذیرایی از این فرشتگان زمینی سنگ تمام بگذارند.
يكي از راههايي كه وجود دارد و رييسجمهور ميتواند آن را مد نظر داشته باشد، اين است كه تفسير شوراي نگهبان از اصل 99 قانون اساسي را يك بار براي هميشه به رفراندوم بگذارند.
امروز کشور در شرايط حساس و تصميمگيريهاي خاص بسر ميبرد و دشمنيها عليه جمهوري اسلامي بيش از حد گسترش يافته است. در چنين شرايطي کساني که سعي ميکنند با هر موضوعي به تسويه حساب سياسي و جناحي روي بياورند که خود اين اقدامات خلاف امنيت ملي کشور است.
واقعیت این است که هیچ کشوری نمیتواند حقوق بشر را عامل تعیینکننده و اصلی در سیاست خارجی خود قرار دهد. و در بسیاری از موارد که ظاهراً به مسائل حقوق بشری توجه میشود، متأثر از موضوع منافع ملی است که با پوشش حقوق بشری طرح میشود.