کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تداوم اعتراضات سراسری در فرانسه

اعتراض علیه سیاست های دولت ماکرون، فرانسه را فلج کرد

آناتولی , 20 آذر 1398 ساعت 11:14

اعتصابات سراسری در اعتراض به اصلاح نظام بازنشستگی در فرانسه در ششمین روز خود روند حمل و نقل عمومی را فلج کرده است. وزارت خارجه ایران از شهروندان خود خواست فعلا از رفتن به فرانسه صرف نظر کنند.


به گزارش ایصال نیوز، اعتصاب و اعتراضات به برنامه دولت امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه برای تغییر قانون بازنشستگی در ششمین روز خود حمل و نقل در پاریس و بسیاری از شهرهای این کشور را مختل کرده است. شرکت‌های هواپیمایی به دلیل اعتصاب کارکنان 20 درصد از پروازهای خود را کنسل کرده و تنها یک پنجم از سفرهای قطار شهری صورت می‌گیرد. اختلال در سیستم حمل و نقل فرانسه بازتاب گسترده‌ای در رسانه های اجتماعی داشته است.

سیاست‌های اشتباه ماکرون شدیدترین اعتراضات را در شهرهای پاریس، مارسل، بوردو، لیون، لیل و رن را به همراه داشت.

به گزارش یورو نیوز، سندیکاهای فرانسه از تداوم اعتراضات و اعتصاب سراسری در صورت عدم تغییر قانون بازنشستگی به صورت «نامحدود» خبر دادند. اگرچه در تظاهرات امروز در پاریس میان معترضان و بالغ بر 6 هزار نیروی پلیس حاضر در محل درگیری خاصی صورت نگرفته اما پلیس فرانسه طی یک سال اخیر خشونت کم‌سابقه علیه معترضان اعمال کرده است.

شمار بسیاری از کافه‌ها و رستوران‌ها به دلایل امنیتی مسدود بوده و برخی از بانک‌ها نیز تعطیل شدند. این اعتراضات در روزهای آینده نیز در صورت اصرار دولت فرانسه بر سیاستهای اعلام شده از جمله تغییر و افزایش سن بازنشستگی، ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/*


کد مطلب: 6395

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/news/6395/اعتراض-علیه-سیاست-های-دولت-ماکرون-فرانسه-فلج

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir