plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۴
کد مطلب : ۶۳۹۵
تداوم اعتراضات سراسری در فرانسه

اعتراض علیه سیاست های دولت ماکرون، فرانسه را فلج کرد

اعتصابات سراسری در اعتراض به اصلاح نظام بازنشستگی در فرانسه در ششمین روز خود روند حمل و نقل عمومی را فلج کرده است. وزارت خارجه ایران از شهروندان خود خواست فعلا از رفتن به فرانسه صرف نظر کنند.
اعتراض علیه سیاست های دولت ماکرون، فرانسه را فلج کرد
به گزارش ایصال نیوز، اعتصاب و اعتراضات به برنامه دولت امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه برای تغییر قانون بازنشستگی در ششمین روز خود حمل و نقل در پاریس و بسیاری از شهرهای این کشور را مختل کرده است. شرکت‌های هواپیمایی به دلیل اعتصاب کارکنان 20 درصد از پروازهای خود را کنسل کرده و تنها یک پنجم از سفرهای قطار شهری صورت می‌گیرد. اختلال در سیستم حمل و نقل فرانسه بازتاب گسترده‌ای در رسانه های اجتماعی داشته است.

سیاست‌های اشتباه ماکرون شدیدترین اعتراضات را در شهرهای پاریس، مارسل، بوردو، لیون، لیل و رن را به همراه داشت.

به گزارش یورو نیوز، سندیکاهای فرانسه از تداوم اعتراضات و اعتصاب سراسری در صورت عدم تغییر قانون بازنشستگی به صورت «نامحدود» خبر دادند. اگرچه در تظاهرات امروز در پاریس میان معترضان و بالغ بر 6 هزار نیروی پلیس حاضر در محل درگیری خاصی صورت نگرفته اما پلیس فرانسه طی یک سال اخیر خشونت کم‌سابقه علیه معترضان اعمال کرده است.

شمار بسیاری از کافه‌ها و رستوران‌ها به دلایل امنیتی مسدود بوده و برخی از بانک‌ها نیز تعطیل شدند. این اعتراضات در روزهای آینده نیز در صورت اصرار دولت فرانسه بر سیاستهای اعلام شده از جمله تغییر و افزایش سن بازنشستگی، ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/*
۶
مرجع : آناتولی
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما