کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

شهادت معترضان عراقی در بغداد به دست افراد مسلح ناشناس

آغاز تحقیقات در مورد حادثه پیش آمده

سومریه نیوز , 16 آذر 1398 ساعت 10:16

جمعه شب افراد مسلح ناشناس در منطقه السنک و میدان الخلانی اقدام به تیراندازی به سوی تظاهرکنندگان کردند و تعدای از معترضان را کشته و زخمی کردند.


وزارت کشور عراق اعلام کرد در پی تیراندازی افراد ناشناس از منطقه «السنک» به طرف تظاهرکنندگان میدان «خلّانی» در مرکز بغداد تحقیقات برای شناسایی و معرفی عاملان این تیراندازی خونین را آغاز کرده است. به گزارش سومریه نیوز، وزارت بهداشت عراق اعلام کرد در این تیراندازی های مرگبار حداقل 4 نفر شهید و 80 نفر زخمی شدند.

کمیته مستقل حقوق بشر عراق نیز مسئولیت حفظ امنیت این تظاهرکنندگان و برخورد و شناسایی با نیروهای مسلح ناشناس را برعهده نیروهای امنیتی بغداد دانست و خواستار حمایت جدی از مردم شد.

از سوی دیگر العربیه به نقل از شاهدان عینی و سازمان دهندگان تظاهرات گزارش داد که برخلاف تأکید مجدد آیت الله سیستانی در روز جمعه مبنی بر مسالمت آمیز بودن تظاهرات و لزوم تأمین و حفظ امنیت تظاهرکنندگان توسط پلیس و نیروهای امنیتی، شب گذشته در غیاب نیروهای امنیتی در میدان خلّانی و از روی پل السنک، افراد مسلح با تیراندازی 16 نفر را به قتل رسانده و دهها نفر از تظاهرکنندگان را نیز زخمی کردند.

براساس این گزارش، تظاهرکنندگان ضمن دستگیر کردن یکی از افراد مسلح، خواستار شناسایی وابستگی افراد مهاجم و تحقیق در خصوص علت عدم حضور نیروهای امنیتی هنگام حمله مهاجمان به تظاهرکنندگان بی گناه شدند.

العالم نیز در گزارشی نوشت: «علی عزیز» معترض عراقی ضمن شرکت در تظاهرات عراق گفت که ۲۴ خودروی حامل افراد مسلح عصر جمعه وارد میدان الخلانی شدند و سرنشینان آنها در حالی که سلاح سبک به همراه داشتند، اقدام به تیراندازی به سوی تظاهرکنندگان کردند.

انتهای پیام/*


کد مطلب: 6300

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/news/6300/شهادت-معترضان-عراقی-بغداد-دست-افراد-مسلح-ناشناس

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir