کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

با شعار«یک پیامبر، یک امت»

جشن هفتۀ وحدت در نجف آباد برگزار می‌شود

سخنرانی اندیشمندان شیعه و سنّی

21 آبان 1398 ساعت 8:49

جشن بزرگ هفته وحدت با شعار«یک پیامبر، یک امت» در نجف آباد اصفهان با حضور هنرمندان و اندیشمندان شیعه و سنی برگزار می‌شود.


به گزارش خبرنگار واحد نجف آباد ایصال نیوز، مراسم جشن هفته وحدت عصر چهارشنبه 22 آبان در سالن شهروند نجف آباد با حضور و سخنرانی شخصیت‌های اندیشمند سنی و شیعه، اجرای گروه دف نوازان کردستان، اجرای گروه موسیقی و برنامه های فرهنگی دیگر برگزار می‌شود.

این مراسم به مناسبت فرخنده میلاد با سعادت پیامبر اکرم حضرت محمد مصطفی (ص) و تولد امام جعفر صادق(ع) از ساعت 18:30 چهارشنبه 22 آبان‌ماه به همّت ستاد گرامیداشت هفتۀ وحدت برای عموم خانواده‌ها تدارک دیده شده است.

هفتۀ وحدت، پس از انقلاب اسلامی، به پیشنهاد حضرت آیت الله منتظری (ره) و با موافقت حضرت امام (ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی نامگذاری شد و با نامۀ آیت الله منتظری به وزیر وقت فرهنگ و ارشاد اسلامی، عبدالمجید معادیخواه رسمیت یافت. پیش از پیروزی انقلاب اسلامی و در جریان مبارزات انقلابی نیز حضرت آیت الله خامنه‌ای (مد ظله العالی)، در دوران تبعیدشان در ایرانشهر سیستان و بلوچستان، ایدۀ برگزاری جشن های مشترک میان شیعه و سنّی را مطرح کردند و در راستای توسعۀ وحدت میان شیعه و سنی به‌ویژه در مناطق سنّی نشین، تلاش‌های ارزنده‌ای داشتند. با پیروزی انقلاب اسلامی و سرنگونی رژیم ستم‌شاهی پس از نامگذاری هفتۀ وحدت، شیعیان و اهل تسنن، 12 ربیع الاول تا 17 ربیع الاول هر سال را با هدف تقریب مذاهب و تقویت اتحاد و انسجام امّت اسلامی جشن می‌گیرند و در این ایام همایش‌ها و کنفرانس‌هایی با موضوع و محوریت هفتۀ وحدت برگزار می‌شود.

انتهای پیام/*


کد مطلب: 5769

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/news/5769/جشن-هفتۀ-وحدت-نجف-آباد-برگزار-می-شود

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir