plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۹
کد مطلب : ۵۷۶۹
با شعار«یک پیامبر، یک امت»

جشن هفتۀ وحدت در نجف آباد برگزار می‌شود

سخنرانی اندیشمندان شیعه و سنّی
جشن بزرگ هفته وحدت با شعار«یک پیامبر، یک امت» در نجف آباد اصفهان با حضور هنرمندان و اندیشمندان شیعه و سنی برگزار می‌شود.
جشن هفتۀ وحدت در نجف آباد برگزار می‌شود
به گزارش خبرنگار واحد نجف آباد ایصال نیوز، مراسم جشن هفته وحدت عصر چهارشنبه 22 آبان در سالن شهروند نجف آباد با حضور و سخنرانی شخصیت‌های اندیشمند سنی و شیعه، اجرای گروه دف نوازان کردستان، اجرای گروه موسیقی و برنامه های فرهنگی دیگر برگزار می‌شود.

این مراسم به مناسبت فرخنده میلاد با سعادت پیامبر اکرم حضرت محمد مصطفی (ص) و تولد امام جعفر صادق(ع) از ساعت 18:30 چهارشنبه 22 آبان‌ماه به همّت ستاد گرامیداشت هفتۀ وحدت برای عموم خانواده‌ها تدارک دیده شده است.

هفتۀ وحدت، پس از انقلاب اسلامی، به پیشنهاد حضرت آیت الله منتظری (ره) و با موافقت حضرت امام (ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی نامگذاری شد و با نامۀ آیت الله منتظری به وزیر وقت فرهنگ و ارشاد اسلامی، عبدالمجید معادیخواه رسمیت یافت. پیش از پیروزی انقلاب اسلامی و در جریان مبارزات انقلابی نیز حضرت آیت الله خامنه‌ای (مد ظله العالی)، در دوران تبعیدشان در ایرانشهر سیستان و بلوچستان، ایدۀ برگزاری جشن های مشترک میان شیعه و سنّی را مطرح کردند و در راستای توسعۀ وحدت میان شیعه و سنی به‌ویژه در مناطق سنّی نشین، تلاش‌های ارزنده‌ای داشتند. با پیروزی انقلاب اسلامی و سرنگونی رژیم ستم‌شاهی پس از نامگذاری هفتۀ وحدت، شیعیان و اهل تسنن، 12 ربیع الاول تا 17 ربیع الاول هر سال را با هدف تقریب مذاهب و تقویت اتحاد و انسجام امّت اسلامی جشن می‌گیرند و در این ایام همایش‌ها و کنفرانس‌هایی با موضوع و محوریت هفتۀ وحدت برگزار می‌شود.

انتهای پیام/*
۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما