کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پاسخ العامری به پیشنهاد مقتدی صدر برای تغییر دولت عراق

سومریه نیوز , 8 آبان 1398 ساعت 9:56

هادی العامری رئیس ائتلاف فتح به پیشنهاد مقتدی صدر برای تغییر دولت عراق، پاسخ داد.


به گزارش ایصال نیوز، هادی العامری رئیس ائتلاف انتخاباتی الفتح و دبیرکل سازمان بدر سه شنبه شب در پاسخی کوتاه در خصوص نامه اخیر سید مقتدی صدر رهبر سائرون(جریان صدر) به عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق مبنی بر ضرورت تغییر دولت و برگزاری انتخابات پیش از موعد زیر نظر سازمان ملل، گفت: با هدف "تحقق مصالح ملت عراق و نجات کشور در چارچوب منافع ملی" آماده همکاری هستیم.
گفتنی است، پس از تشکیل دولت عادل عبدالمهدی در مهرماه سال گذشته که با توافق جریان سائرون، الفتح و الحکیم تحقق یافت، پس از چند ماه، حکیم و صدر با اعلام ضعف عملکرد دولت و ضرورت مبارزه با فساد، وارد جبهه اپوزیسیون شدند. با شروع تظاهرات مردم عراق برای مبارزه با فساد اداری و بیکاری،مقتدی صدر ضمن حمایت از مطالبات مردم عراق، استعفای نخست وزیر و برگزاری انتخابات پارلمانی زود هنگام زیر نظر سازمان ملل را خواستار شد و از دیگر احزاب نیز خواست برای برون رفت از بحران و اجابت مطالبات مردم، از این پیشنهاد حمایت کنند.
عادل عبدالمهدی دیروز در جواب نامه مقتدی صدر نوشته بود: اگر هدف از انتخابات، تغییر دولت است، راه بسیار کوتاه تری وجود دارد و آن این که جنابعالی با برادر "هادی العامری" برای تشکیل دولت جدید توافق کنید.
انتهای پیام/* 


کد مطلب: 5468

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/news/5468/پاسخ-العامری-پیشنهاد-مقتدی-صدر-تغییر-دولت-عراق

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir