کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در کنفرانس یک جانبه گرایی و حقوق بین الملل

ظریف: یک‌جانبه‌گرایی امکان تداوم و بقا در دراز مدت را ندارد

تحریم همان جنگ و تروریسم اقتصادی است

29 مهر 1398 ساعت 17:38

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به نیاز قطعی جامعه بین المللی به چند جانبه گرایی افزود: یکجانبه گرایی به دلیل استفاده افراطی از قدرت و عدم تمایل به تعامل با دیگر کنشگران، امکان تداوم و بقا در درازمدت ندارد.


به گزارش ایصال نیوز از وزارت امور خارجه، دکتر ظریف در سخنرانی خود در اولین کنفرانس بین المللی یک جانبه گرایی و حقوق بین الملل در دانشگاه علامه طباطبایی، شرایط کنونی جهان متاثر از یک جانبه گرایی و آثار و تبعات زبان بار آن را تشریح کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در سخنرانی خود در اولین کنفرانس بین المللی یک جانبه گرایی و حقوق بین الملل در دانشگاه علامه طباطبایی، با تشریح شرایط کنونی جهان متاثر از یک جانبه گرایی و آثار و تبعات زبان بار آن اظهار داشت:چندجانبه گرایی در زمان ما دیگر یک انتخاب نیست بلکه به یک ضرورت تبدیل شده است.

وی با اشاره به نیاز قطعی جامعه بین المللی به چند جانبه گرایی افزود: یکجانبه گرایی به دلیل استفاده افراطی از قدرت و عدم تمایل به تعامل با دیگر کنشگران، امکان تداوم و بقا در درازمدت ندارد.

ظریف با اشاره به سیاست‌های دولت کنونی ایالات متحده در استفاده افراطی از قدرت خود اظهار داشت:تحریم همان جنگ و تروریسم اقتصادی است، اما پاسخ ملتهای مستقل، تحکیم مناسبات و روابط میان خود می‌باشد که خوشبختانه در حال تقویت، بویژه در حوزه تعاملات اقتصادی می‌باشد.

انتهای پیام/*
 


کد مطلب: 5286

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/news/5286/ظریف-یک-جانبه-گرایی-امکان-تداوم-بقا-دراز-مدت-ندارد

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir