plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۸
کد مطلب : ۵۲۸۶
در کنفرانس یک جانبه گرایی و حقوق بین الملل

ظریف: یک‌جانبه‌گرایی امکان تداوم و بقا در دراز مدت را ندارد

تحریم همان جنگ و تروریسم اقتصادی است
وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به نیاز قطعی جامعه بین المللی به چند جانبه گرایی افزود: یکجانبه گرایی به دلیل استفاده افراطی از قدرت و عدم تمایل به تعامل با دیگر کنشگران، امکان تداوم و بقا در درازمدت ندارد.
عکس از فاطمه حسنیان
عکس از فاطمه حسنیان
به گزارش ایصال نیوز از وزارت امور خارجه، دکتر ظریف در سخنرانی خود در اولین کنفرانس بین المللی یک جانبه گرایی و حقوق بین الملل در دانشگاه علامه طباطبایی، شرایط کنونی جهان متاثر از یک جانبه گرایی و آثار و تبعات زبان بار آن را تشریح کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در سخنرانی خود در اولین کنفرانس بین المللی یک جانبه گرایی و حقوق بین الملل در دانشگاه علامه طباطبایی، با تشریح شرایط کنونی جهان متاثر از یک جانبه گرایی و آثار و تبعات زبان بار آن اظهار داشت:چندجانبه گرایی در زمان ما دیگر یک انتخاب نیست بلکه به یک ضرورت تبدیل شده است.

وی با اشاره به نیاز قطعی جامعه بین المللی به چند جانبه گرایی افزود: یکجانبه گرایی به دلیل استفاده افراطی از قدرت و عدم تمایل به تعامل با دیگر کنشگران، امکان تداوم و بقا در درازمدت ندارد.

ظریف با اشاره به سیاست‌های دولت کنونی ایالات متحده در استفاده افراطی از قدرت خود اظهار داشت:تحریم همان جنگ و تروریسم اقتصادی است، اما پاسخ ملتهای مستقل، تحکیم مناسبات و روابط میان خود می‌باشد که خوشبختانه در حال تقویت، بویژه در حوزه تعاملات اقتصادی می‌باشد.

انتهای پیام/*
 
۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما