کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری اصفهان:

دریافت تأییدیه ایمنی آتش نشانی توسط مدارس اجباری است

ضرورت حساسیت خانواده ها نسبت به ایمنی مدارس

ایمنا , 28 شهريور 1398 ساعت 15:52

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با تاکيد بر اينکه تمام مدارس بايد تاييد ايمني را از آتش نشاني دريافت کنند، گفت: در ساختمان‌هاي مسکوني که تبديل به مدارس غيرانتفاعي شده، بايد دقت و نظارت بيشتري در رعايت نكات ايمني نسبت به ساختمان‌هاي احداث شده با كاربري مدرسه انجام شود.


محسن گلابی با بیان اینکه لازم است آموزش و پرورش نظارت‌های خود را بر رعایت نکات ایمنی در مدارس افزایش دهد، تأکید کرد: قبل از بهره‌برداری از ساختمان مدارس جدیدالاحداث بايد تاييد ايمني آن از سازمان آتش نشاني دريافت شود.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی گفت: در تمام مدارس بايد خاموش کننده‌هاي دستي پودر شش کيلويي و گاز کربنيك چهار كيلويي به تعداد لازم و با فاصله‌هايي كه حداقل ۲۲ متر در يك واحد است، تعبيه شود.

گلابی ادامه داد: قرقره‌هاي آتش نشاني متصل به آب شهر يا منبع ذخيره مجزا و پمپ مستقل در فواصل لازم بنا بر ضرورت و مساحت و بر اساس تشخيص کارشناسان آتش نشاني بايد در مدارس قرار گيرد.

وی افزود: اگر در مدارس از بخاری‌های نفتی و گازی استفاده مي‌شود، بايد حتي‌الامکان وسايل گرمازا در فاصله نيم متري از دودکش مربوطه نصب شود و بخاري‌ها در تماس با پرده‌ها و ساير اجسام قابل اشتعال قرار نگيرد؛ بخاري‌ها بايد در سيني‌هاي مخصوص قرار گرفته و در سطح شيب‌دار نباشد.

گلابی تاکید کرد: لازم است شهروندان و خانواده‌های دانش‌آموزان نیز نسبت به ایمني مدارس حساس بوده و اگر مواردي از نقص ايمني را مشاهده مي‌کنند، حتماً از مدير مدرسه پاسخ خواسته و پيگير اين موضوع باشند.

وی تصریح کرد: هر مدرسه باید به وسایل و تجهیزات ايمني و بهداشت عمومي مناسب مجهز و براي مقابله با خطرات و حوادث احتمالي اوليه مجهز باشد.

انتهای پیام/*


کد مطلب: 4536

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/news/4536/دریافت-تأییدیه-ایمنی-آتش-نشانی-توسط-مدارس-اجباری

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir