plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۲
کد مطلب : ۴۵۳۶
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری اصفهان:

دریافت تأییدیه ایمنی آتش نشانی توسط مدارس اجباری است

ضرورت حساسیت خانواده ها نسبت به ایمنی مدارس
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با تاکيد بر اينکه تمام مدارس بايد تاييد ايمني را از آتش نشاني دريافت کنند، گفت: در ساختمان‌هاي مسکوني که تبديل به مدارس غيرانتفاعي شده، بايد دقت و نظارت بيشتري در رعايت نكات ايمني نسبت به ساختمان‌هاي احداث شده با كاربري مدرسه انجام شود.
دریافت تأییدیه ایمنی آتش نشانی توسط مدارس اجباری است
محسن گلابی با بیان اینکه لازم است آموزش و پرورش نظارت‌های خود را بر رعایت نکات ایمنی در مدارس افزایش دهد، تأکید کرد: قبل از بهره‌برداری از ساختمان مدارس جدیدالاحداث بايد تاييد ايمني آن از سازمان آتش نشاني دريافت شود.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی گفت: در تمام مدارس بايد خاموش کننده‌هاي دستي پودر شش کيلويي و گاز کربنيك چهار كيلويي به تعداد لازم و با فاصله‌هايي كه حداقل ۲۲ متر در يك واحد است، تعبيه شود.

گلابی ادامه داد: قرقره‌هاي آتش نشاني متصل به آب شهر يا منبع ذخيره مجزا و پمپ مستقل در فواصل لازم بنا بر ضرورت و مساحت و بر اساس تشخيص کارشناسان آتش نشاني بايد در مدارس قرار گيرد.

وی افزود: اگر در مدارس از بخاری‌های نفتی و گازی استفاده مي‌شود، بايد حتي‌الامکان وسايل گرمازا در فاصله نيم متري از دودکش مربوطه نصب شود و بخاري‌ها در تماس با پرده‌ها و ساير اجسام قابل اشتعال قرار نگيرد؛ بخاري‌ها بايد در سيني‌هاي مخصوص قرار گرفته و در سطح شيب‌دار نباشد.

گلابی تاکید کرد: لازم است شهروندان و خانواده‌های دانش‌آموزان نیز نسبت به ایمني مدارس حساس بوده و اگر مواردي از نقص ايمني را مشاهده مي‌کنند، حتماً از مدير مدرسه پاسخ خواسته و پيگير اين موضوع باشند.

وی تصریح کرد: هر مدرسه باید به وسایل و تجهیزات ايمني و بهداشت عمومي مناسب مجهز و براي مقابله با خطرات و حوادث احتمالي اوليه مجهز باشد.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : ایمنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما