کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ضرب الاجل لغو توافق آنکارا-موسکو

کرملین، فشار آمریکا برای لغو فروش اس-۴۰۰ به ترکیه را محکوم کرد

آمریکا به ترکیه دو هفته مهلت داد که قرارداد خرید اس-۴۰۰ با روسیه را لغو کند

1 خرداد 1398 ساعت 18:38

ترکیه یکی از کشورهایی است که در پروژه عظیم طراحی و ساخت جنگنده‌های اف-۳۵ ایالات متحده همکاری داشته و واشنگتن می‌گوید خرید موشکهای بالستیک روسی این همکاری را به خطر می‌اندازد.


به گزارش ایصال نیوز به نقل از العالم، سخنگوی کاخ ریاست‌جمهوری روسیه رویکرد آمریکا درمورد توافق آنکارا با مسکو و ضرب الاجل برای لغو خرید سامانه « اس 400 » را اقدامی بسیار منفی و غیرقابل قبول دانست. کرملین امروز (چهارشنبه) اقدام آمریکا برای بر اعمال ضرب الاجل برای ترکیه به منظور لغو توافق خرید سامانه پدافندی «اس-۴۰۰» از روسیه و جایگزین کردن این توافق با خرید سامانه آمریکایی «پاتریوت»، را محکوم کرد.
«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ ریاست‌جمهوری روسیه در این مورد گفت: «ما چنین اقدامی را بسیار منفی می‌دانیم و اینگونه ضرب الاجل‌ها غیرقابلقبول است و ما به بیانیه‌های متعدد سران ترکیه و در رأس آنها "رجب طیب اردوغان" رئیس‌جمهور ترکیه اشاره می‌کنیم. توافق اس-۴۰۰ نهایی شده است و اجرایی خواهد شد.»
همچنین «خلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه در جمع خبرنگاران گفت که آنکارا برای تحریم‌های احتمالی آمریکا به دلیل خرید سامانه‌های دفاع موشکی اس-۴۰۰ روسیه آمادگی دارد.
واشنگتن چندین ماه است که به ترکیه هشدار داده میان فناوری‌های نظامی آمریکایی و سامانه‌های پدافند هوایی «اس-۴۰۰» روسیه، باید یکی را انتخاب کند. استدلال آمریکا برای این اعمال فشار بر ترکیه این است که انتقال فناوری «اس-۴۰۰» به این کشور عضو ناتو، تهدیدی برای جنگنده‌های «اف 35» بوده و پدافند غرب را به خطر می‌اندازد.
مقامات آمریکایی پیش از این نیز تهدید کرده بودند در صورت ادامه اصرار آنکارا بر خرید این سامانه‌ها، فناوری تولید جنگنده‌های «اف-۳۵» را از این کشور خارج خواهند کرد.
انتهای پیام/*


کد مطلب: 1982

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/news/1982/کرملین-فشار-آمریکا-لغو-فروش-اس-۴۰۰-ترکیه-محکوم

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir