plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۸
کد مطلب : ۱۹۸۲
ضرب الاجل لغو توافق آنکارا-موسکو

کرملین، فشار آمریکا برای لغو فروش اس-۴۰۰ به ترکیه را محکوم کرد

آمریکا به ترکیه دو هفته مهلت داد که قرارداد خرید اس-۴۰۰ با روسیه را لغو کند
ترکیه یکی از کشورهایی است که در پروژه عظیم طراحی و ساخت جنگنده‌های اف-۳۵ ایالات متحده همکاری داشته و واشنگتن می‌گوید خرید موشکهای بالستیک روسی این همکاری را به خطر می‌اندازد.
کرملین، فشار آمریکا برای لغو فروش اس-۴۰۰ به ترکیه را محکوم کرد
به گزارش ایصال نیوز به نقل از العالم، سخنگوی کاخ ریاست‌جمهوری روسیه رویکرد آمریکا درمورد توافق آنکارا با مسکو و ضرب الاجل برای لغو خرید سامانه « اس 400 » را اقدامی بسیار منفی و غیرقابل قبول دانست. کرملین امروز (چهارشنبه) اقدام آمریکا برای بر اعمال ضرب الاجل برای ترکیه به منظور لغو توافق خرید سامانه پدافندی «اس-۴۰۰» از روسیه و جایگزین کردن این توافق با خرید سامانه آمریکایی «پاتریوت»، را محکوم کرد.
«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ ریاست‌جمهوری روسیه در این مورد گفت: «ما چنین اقدامی را بسیار منفی می‌دانیم و اینگونه ضرب الاجل‌ها غیرقابلقبول است و ما به بیانیه‌های متعدد سران ترکیه و در رأس آنها "رجب طیب اردوغان" رئیس‌جمهور ترکیه اشاره می‌کنیم. توافق اس-۴۰۰ نهایی شده است و اجرایی خواهد شد.»
همچنین «خلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه در جمع خبرنگاران گفت که آنکارا برای تحریم‌های احتمالی آمریکا به دلیل خرید سامانه‌های دفاع موشکی اس-۴۰۰ روسیه آمادگی دارد.
واشنگتن چندین ماه است که به ترکیه هشدار داده میان فناوری‌های نظامی آمریکایی و سامانه‌های پدافند هوایی «اس-۴۰۰» روسیه، باید یکی را انتخاب کند. استدلال آمریکا برای این اعمال فشار بر ترکیه این است که انتقال فناوری «اس-۴۰۰» به این کشور عضو ناتو، تهدیدی برای جنگنده‌های «اف 35» بوده و پدافند غرب را به خطر می‌اندازد.
مقامات آمریکایی پیش از این نیز تهدید کرده بودند در صورت ادامه اصرار آنکارا بر خرید این سامانه‌ها، فناوری تولید جنگنده‌های «اف-۳۵» را از این کشور خارج خواهند کرد.
انتهای پیام/*
۹
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما