کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

متانول ترکیبی سمی است که موجب نابینایی و مرگ می‌شود

افزایش قربانیان مصرف مشروبات الکلی در اصفهان

در چهار روز، در اثر مسمومیت با مشروبات الکلی حاوی متانول، پنج نفر فوت کردند

30 ارديبهشت 1398 ساعت 13:10

دکتر طاهره چنگیز: وقتی حتی به مواد خوراکی و مفیدی که به صورت قاچاق وارد کشور شده‎اند، نیز اعتماد و اطمینانی از نظر سلامتی وجود ندارد و در صورت مشاهده امحا می‌شوند، تکلیف مشروبات الکلی که دیگر مشخص است./متانول، نوعی الکل بی رنگ با بوی تند و فراریت بالا است که به عنوان یکی از سه محصول مهم شیمیایی دنیا و کالای استراتژیک در صنعت شناخته می‌شود، در عین حال، متانول ترکیبی سمی است که موجب نابینایی و مرگ می‌شود.


به گزارش ایصال نیوز به نقل از ایسنا، رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از آغاز موج مرگ، در اثر مسمومیت با مشروبات الکلی در اصفهان خبر داد و گفت: آمار قربانیان رو به افزایش است.
طاهره چنگیز، ضمن تایید مرگ پنج نفر در اثر مسمومیت با مشروبات الکلی حاوی متانول، اظهار کرد: متاسفانه موجی در این مورد در اصفهان آغاز شده و آمار تلفات آن نیز رو به افزایش است. تا کنون پنج نفر کشته شده و بیست نفر با علائم مسمومیت، بستری و سه نفر دیالیز شده‌اند.
وی ادامه داد: وقتی حتی به مواد خوراکی و مفیدی که به صورت قاچاق وارد کشور شده‎اند نیز اعتماد و اطمینانی از نظر سلامتی وجود ندارد و در صورت مشاهده امحا می‌شوند، تکلیف مشروبات الکلی که دیگر مشخص است.
انتهای پیام/*


کد مطلب: 1947

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/news/1947/افزایش-قربانیان-مصرف-مشروبات-الکلی-اصفهان

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir