plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۰
کد مطلب : ۱۹۴۷
متانول ترکیبی سمی است که موجب نابینایی و مرگ می‌شود

افزایش قربانیان مصرف مشروبات الکلی در اصفهان

در چهار روز، در اثر مسمومیت با مشروبات الکلی حاوی متانول، پنج نفر فوت کردند
دکتر طاهره چنگیز: وقتی حتی به مواد خوراکی و مفیدی که به صورت قاچاق وارد کشور شده‎اند، نیز اعتماد و اطمینانی از نظر سلامتی وجود ندارد و در صورت مشاهده امحا می‌شوند، تکلیف مشروبات الکلی که دیگر مشخص است./متانول، نوعی الکل بی رنگ با بوی تند و فراریت بالا است که به عنوان یکی از سه محصول مهم شیمیایی دنیا و کالای استراتژیک در صنعت شناخته می‌شود، در عین حال، متانول ترکیبی سمی است که موجب نابینایی و مرگ می‌شود.
افزایش قربانیان مصرف مشروبات الکلی در اصفهان
به گزارش ایصال نیوز به نقل از ایسنا، رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از آغاز موج مرگ، در اثر مسمومیت با مشروبات الکلی در اصفهان خبر داد و گفت: آمار قربانیان رو به افزایش است.
طاهره چنگیز، ضمن تایید مرگ پنج نفر در اثر مسمومیت با مشروبات الکلی حاوی متانول، اظهار کرد: متاسفانه موجی در این مورد در اصفهان آغاز شده و آمار تلفات آن نیز رو به افزایش است. تا کنون پنج نفر کشته شده و بیست نفر با علائم مسمومیت، بستری و سه نفر دیالیز شده‌اند.
وی ادامه داد: وقتی حتی به مواد خوراکی و مفیدی که به صورت قاچاق وارد کشور شده‎اند نیز اعتماد و اطمینانی از نظر سلامتی وجود ندارد و در صورت مشاهده امحا می‌شوند، تکلیف مشروبات الکلی که دیگر مشخص است.
انتهای پیام/*
۸
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما