کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

توسط جنگنده های سعودی

پایگاه هوایی الدلیمی و فرودگاه صنعا 13 بار بمباران شد

دستاورد یک جنگ نابرابر؛ یمن هر روز ویران تر از دیروز

12 ارديبهشت 1398 ساعت 22:16

در جریان جنگ داخلی یمن، دست‌کم ۱۰ هزار نفر کشته شده‌اند. میلیون‌ها نفر در این کشور با خطر قحطی و گرسنگی و بیماری دست و پنجه نرم می‌کنند.


به گزارش ایصال نیوز به نقل از المسیره یمن، جنگنده های متجاوز سعودی از دیروز تا کنون بارها به فرودگاه صنعا و پایگاه هوایی نظامی الدلیمی در داخل حریم فرودگاه صنعا حمله کرده و طی 13 مورد بمباران وحشیانه به ساختمانها و تاسیسات آن آسیب رساندند. همچنین در مراکزی در استان حجه و صعده چندین بار از سوی ائتلاف متجاوزان به رهبری عربستان بمباران شد و چندین ساختمان براثر گلوله باران تخریب گردید. پهبادها و جنگنده های سعودی اماراتی نیز بر فراز استان الحدیده و مناطق آن بطور مستمر پروازهای شناسایی و جنگی داشته اند.
یگانهای انصارالله یمن نیز در پاسخ به متجاوزان با شلیک موشک زلزال 1 تجمع نیروهای مزدور سعودی را در منطقه حرض مورد هدف قرار دادند.
عربستان سعودی و امارات متحده عربی از سال ۲۰۱۵ و برای حمایت از ریاست جمهوری عبد ربه منصور هادی وارد میدان جنگ یمن شدند. با وجود بمباران‌های ممتد مواضع حوثی‌ها از جانب ریاض و متحدانش، حوثی‌ها کماکان کنترل بیشتر مناطق این کشور را در دست دارند.
انتهای پیام /*


کد مطلب: 1657

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/news/1657/پایگاه-هوایی-الدلیمی-فرودگاه-صنعا-13-بار-بمباران

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir