کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در ادامه سفر استانی مسئولان بلندپایه قضایی به اصفهان

کارگران چشم انتظار نجف آبادی، پای میز دادستان کل کشور نشستند

امید کارگران به فعالیت حداکثری و پایدار کارخانه ها در بهار 1402

15 اسفند 1401 ساعت 16:20

دادستان کل کشور، در چارچوب سفر کاری به شهرستان نجف آباد، پای درد دل های جمعی از کارگران کارخانه کاشی اصفهان و کارگران کارخانه نیلو نشست. مطالباتی چون پرداخت معوقات حقوق و مزایا و راه اندازی پایدار و باثبات چرخ کارخانه از جملۀ خواسته های کارگران در این دیدار صمیمانه بود که توسط نمایندگان آنان که در این جلسه مردمی حاضر بودند مطرح شد. دادستان کل کشور نیز قول پیگیری مطالبات کارگران را داد.


به گزارش سرویس استان اصفهان ایصال نیوز، در در ادامه سفر استانی مسئولان بلندپایه قضایی به اصفهان و در چارچوب سفر دادستان کل کشور به شهرستان نجف آباد، جمعی از کارگران دو کارخانۀ تولیدی نیلوکاشی و کاشی اصفهان با حضور در جلسه ای مردمی که حجت الاسلام منتظری نیز در آن جلسه حضور داشت، خطاب به دادستان کل کشور، مطالبات خود درباره مسائل مرتبط با این دو کارخانه تولیدی با سابقه و بزرگ را مطرح کردند. 

حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری نیز در جمع کارگران این دو کارخانه تولیدی اظهار کرد: دستگاه قضایی با جدیت به دنبال احیای واحد‌های تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل است. وی افزود: با رفع موانع کارخانجات و بنگاه‌های اقتصادی اجازه نمی‌دهیم کارخانه‌ای تعطیل و کارگری بیکار شود.

سالهاست که کارخانه های مذکور، دچار مشکلاتی از جمله مشکلات مدیریتی، مسائل مالی و کمبود نقدینگی، مسائل مرتبط با بدهی، مسائل حقوقی، مالکیتی و بیمه ای و امثالم هستند که این مسائل سبب شده است در مقاطعی با تعطیلی های میان مدت مواجه شوند که نه تنها پرداخت حقوق و مزایای کارگران را با مشکلاتی مواجه کرده است بلکه امنیت اقتصادی و آرامش فکری خانواده های آنان را نیز دچار تلاطم کرده است. 

منتظری درباره ورود تخصصی به مسئله و حل پایدار آن با بیان اینکه در داستانی کل کشور یکی از معاونان به صورت تخصصی به منظور از حمایت از تولید داخل و اقتصاد مقاومتی تعیین شده و پیگیر امور اقتصادی است، تصریح کرد: موضوع دو کارخانه نیلوکاشی و کاشی اصفهان را حتما پیگیری کرده و به دنبال این هستیم که با رفع موانع موجود، با تمام قوا به چرخه تولید بازگردند.

مسئولان شهرستانی و استانی، سالهاست که در دوره های مختلف، پیگیر حل و فصل مسائل این کارخانه ها هستند و هر کدام نیز قول هایی در این رابطه داده اند. در تازه ترین تلاش ها، به همت دادستان شهرستان نجف آباد، فرمانداری ویژه این شهرستان، جمعی از مسئولان شهرستانی و جمعی از مسئولان استان اصفهان، اقداماتی در راستای آغاز فعالیت حداکثری و پایدار این کارخانه ها در حال انجام است و استاندار اصفهان نیز به تازگی قول‌هایی برای حل و فصل مسائل مرتبط با این صنایع تولیدی در آستانۀ نوروز 1402 داده است.   

مطالبات معوق، بلاتکلیفی آتیۀ شغلی کارگران در کنار چشم انتظاری خانواده های این کارگران شریف همزمان با بحران اقتصادی که با موجی از تورم و گرانی، کانون گرم خانواده ها را هدف قرار داده است؛ می طلبد که مسئولان امر، در فرآیند حل و فصل پایدار مسائل این کارخانه ها، همت مضاعفی داشته و دلهای کارگران چشم انتظار را شاد کنند. 

باید منتظر ماند و دید آیا وعدۀ سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان درباره حل و فصل مسائل این صنایع تولیدی محقق می شود؟  

انتهای پیام/*


کد مطلب: 30589

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/report/30589/کارگران-چشم-انتظار-نجف-آبادی-پای-میز-دادستان-کل-کشور-نشستند

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir