کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کاهش ۱۰ درصدی قیمت خودروهای خارجی

ایرنا , 8 خرداد 1400 ساعت 18:26

بررسی‌ها از بازار خودروی پایتخت در روز جاری (شنبه، هشتم خردادماه)، نشان‌دهنده افت ۱۰ درصدی قیمت خودروهای خارجی در مقایسه با ابتدای امسال است.


این روزها بازار خودرو همچون دیگر بازارها در یک شرایط انتظار به سر می‌برد. به سرانجام رسیدن برجام، برداشته شدن احتمالی تحریم‌ها و انتخابات آینده ریاست جمهوری، دلایلی است که بازار خودروهای خارجی را نیز با یک رکود و سکون همراه کرده است و همه به نوعی منتظرند ببینند بالاخره نتیجه این اتفاقات چه خواهد شد.

در حالی که در یکی دو سال گذشته، قیمت‌گذاری خودروهای خارجی در نهایت به یک عامل اصلی یعنی نرخ ارز وابسته بود و دارندگان این خودروها آنها را متاثر از قیمت خودورهای داخلی ارزش‌گذاری می‌کردند، اما افزایش تدریجی قیمت داخلی‌ها و نرخ دلار هم نتوانست مانع از کاهش قیمت چهارچرخ‌های خارجی شود و این روزها این خودروها با نرخی حدود ۱۰ درصد کمتر از قیمت‌های ابتدای سال قیمت می‌خورند.

یکی از فعالان این بازار می‌گوید: با وجود افت قیمت‌ها، اما همچنان خرید و فروش در کمترین مقدار خود است.

بنگاه‌دار دیگری گفت: انتخابات آینده ریاست جمهوری و نظر رییس دولت آینده درخصوص واردات خودروهای خارجی می‌تواند بسیار مهم و تاثیرگذار باشد. 

وی در عین حال به سبقت چینی‌ها از دیگر رقبا در بازار ایران در این روزها اشاره کرد و افزود: اکنون همه روزه شاهد رونمایی از خودروهای مونتاژی جدید چینی هستیم.

به گفته برخی دیگر از کارشناسان، در صورت اجرایی شدن برجام، حتی اگر نرخ ارز پایین نیاید، از آنجایی که زمزمه ورود خودروهای مدل ۲۰۲۱ به بازار ایران بر سر زبان‌ها می‌افتد، اثر روانی خود را خواهد داشت.

برخی دیگر احتمال می‌دهند که خارجی‌ها بخواهند بخشی از بدهی خود را به ایران در قالب کالای تمام شده از جمله خودرو پرداخت کنند و همه اینها به معنای کاهش قیمت خودروهای موجود فعلی است.

کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند تا واردات خودرو به کشور تصمیم‌گیری و آزاد نشود، شرایط بازار این دسته از چهارچرخ‌ها به همین منوال باشد.

انتهای پیام/*


کد مطلب: 16804

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/report/16804/کاهش-۱۰-درصدی-قیمت-خودروهای-خارجی

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir