کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

۲۲ بهمن ۹۹؛ صحنه حضور مردم ثابت قدم اصفهان

ایرنا , 22 بهمن 1399 ساعت 22:02

یوم الله ۲۲ بهمن امسال با شرایطی متفاوت نسبت به سال‌های دیگر برگزار شد اما یاران و صاحبان انقلاب اسلامی در اصفهان همچون گذشته ثابت قدم و با شور و هیجان وصف ناپذیر برای گرامیداشت آن حماسه آفریدند و این پیروزی بزرگ را جشن گرفتند.


گرامیداشت روز پیروزی انقلاب اسلامی در سال جاری به‌دلیل شرایط ناشی از ویروس کرونا به شکلی متفاوت از سال های گذشته برگزار شد و به‌دلیل رعایت شیوه نامه های بهداشتی، حضور مردم برای گرامیداشت این روز در قالب راهپیمایی خودرویی و موتوری بود اما آنچه بیش از همه جلوه می‌کرد، شور و اشتیاق همیشگی مردم برای حضور در این حماسه حتی با شرایطی متفاوت از سال‌های گذشته بود.

در اصفهان جمعی از مردم سوار بر موتورسیکلت‌ها و دوچرخه‌های خود در معابر و میدان‌های مشخص شده، حضور یافتند و با در دست داشتن پرچم ها، پلاکارد و دست نوشته هایی حتی کوچک در این حماسه جاودان شرکت کردند.

تعداد دیگری از شهروندان نیز با خودروهای خود در خیابان‌ها و بزرگراه‌های از پیش تعیین شده در راهپیمایی ۲۲ بهمن شرکت کردند، آنها نیز خودروهای خود را با پرچم ایران، تصاویر امام راحل، رهبر معظم انقلاب و شهید سلیمانی و گُل تزیین کرده بودند و همراه با سایر مردم در جشن پیروزی انقلاب حضور یافتند.

در این میان بودند افرادی که به‌دلیل نداشتن امکان استفاده از خودرو یا موتور نتوانستند در راهپیمایی موتوری و خودرویی شرکت کنند اما تلاش کردند با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در مسیرهای راهپیمایی و میدان‌های مانند میدان امام حضور یابند و ارادت و عشق خود را به کشور و انقلاب نشان دهند.

یکی از این افراد که پیرمردی با پاهای خمیده بود گفت که سال‌های گذشته همیشه در راهپیمایی بیست و دوم بهمن شرکت می‌کردم اما امسال به‌دلیل تغییراتی که بوجود آمد نمی‌توانستم با موتور یا خودرو در آن شرکت کنم با این حال نتوانستم در خانه بمانم و به میدان امام حسین (ع) آمدم تا سهم خود را برای گرامیداشت این روز ایفا کنم.

آقای عباسی که پدر شهید است تاکید کرد که امسال شیوع ویروس کرونا برای مردم سختی زیادی ایجاد کرد اما امروز دیدیم که ملت همیشه هوشیار باز هم با شور و هیجان در مراسم گرامیداشت ۲۲ بهمن شرکت کردند و انقلاب را تنها نگذاشتند.

امروز حضور جوانان و نوجوانان در میان شرکت کنندگان در راهپیمایی موتوری و خودرویی اصفهان قابل توجه بود هرچند تعدادی از آنها نیز با دوچرخه یا اسکیت در این مراسم حضور یافتند و با در دست داشتن پرچم ایران به اجرای حرکات نمایشی برای جشن پیروزی انقلاب پرداختند.

یکی از این جوانان گفت که امروز، جشن ملی کشورمان است و من به‌همراه دوستانم با برنامه ریزی و با توجه به شرایطی که امسال به‌دلیل شیوع کرونا وجود دارد برای حضور در این راهپیمایی اقدام کردیم. آشتی جو که با دوستان خود در مسیر میدان امام با دوچرخه در حرکت بود، افزود: امروز تجربه جدیدی برای کشورمان در گرامیداشت دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی حاصل شد اما آنچه مهم بود این است که انقلاب اسلامی با حضور و مشارکت مردم ادامه دارد و مسیر پیشرفت و توسعه آن هیچگاه متوقف نمی شود.

یکی از صحنه‌های دیدنی در گرامیداشت بیست و دوم بهمن امروز اصفهان، حضور تعدادی از سوارکاران با اسب در مراسم بود و بانوان سوارکار حاضر در این رژه نیز با در دست داشتن پرچم ایران و استفاده از پوشش لباس محلی و رعایت شیوه نامه های بهداشتی در این حماسه شرکت کردند.

جمعیت افراد حاضر در راهپیمایی موتوری و خودرویی لحظه به لحظه افزایش می‌یافت و در دست تعدادی از مردم پلاکاردهایی با مضمون مرگ بر امریکا، " ما ملت امام حسینیم"، " من انقلابی ام " و تصاویری از امام راحل، رهبر انقلاب، شهید سلیمانی، شهیدان دفاع مقدس و مدافع حرم به چشم می‌خورد. خانواده ای که با خودروی خود در حال حرکت به سمت مسیرهای مشخص شده برای راهپیمایی خودرویی بودند ماشین خود را با پرچم ایران تزیین کرده بودند و یکی از فرزندان آنها نیز با خارج شدن از سانروف در حال تکان دادن پرچم بود، مادر این خانواده به خبرنگار ایرنا گفت که آنها هر سال در راهپیمایی شرکت می‌کردند و امسال به‌دلیل شرایط پیش آمده سوار بر خودروی خود در این مراسم حضور یافتند.

خانم عابدی با بیان اینکه تجربه امسال در برگزاری راهپیمایی بیست و دوم بهمن، منحصر بفرد و جدید است، تاکید کرد: امروز مردم تلاش کردند که با همدلی و همراهی با مسوولان در رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در گرامیداشت این روز شرکت کنند و به دنیا نشان دهند که با وجود همه فشارها و تحریم‌ها هنوز در راه آرمان‌های انقلاب اسلامی، ثابت قدم هستند و نمی‌خواهند که زیر بار سلطه کشورهای دیگر روند.

وی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی، نشانه عزت کشورمان است و مردم آن را با قدرت و ایثار حفظ کردند، افزود: جدای از اینکه نحوه گرامیداشت ایام الله بیست و دوم بهمن به چه شکل است، اهمیت و جایگاه این روز در میان اقشار مختلف مردم است و با وجودیکه امروزه به‌دلیل مسائل مختلف با دشواری‌هایی در زندگی مواجه هستند اما حضور در راهپیمایی را واجب می دانند و به هر طریق ممکن که شده در آن حضور می‌یابند.

میعادگاه پایانی راهپیمایی امروز بیست و دوم بهمن در شهر اصفهان، گلستان شهدا بود و شهروندان حاضر در مراسم گرامیداشت دهه فجر که خود را با موتور یا خودرو یا دوچرخه یا حتی پای پیاده به آنجا رسانده بودند بار دیگر با آرمان های هزاران شهید، تجدید میثاق و بر تداوم راه شهیدان در پیشرفت و اعتلای انقلاب اسلامی تاکید کردند.

انتهای پیام/*


کد مطلب: 14727

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/report/14727/۲۲-بهمن-۹۹-صحنه-حضور-مردم-ثابت-قدم-اصفهان

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir