کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اشرف غنی و عبدالله عبدالله برای تقسیم قدرت به توافق رسیدند

اسپوتنیک , 28 ارديبهشت 1399 ساعت 16:17

اشرف غنی و عبدالله عبدالله دو رقیب انتخاباتی، پس از ماهها کشمکش بر سر نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری، سرانجام با رفاقت، توافق نامه سیاسی امضا کردند.


به گزارش ایصال نیوز، صدیق صدیقی، سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان اعلام کرد: محمد اشرف غنی، رئیس جمهور و عبدالله عبدالله، نخست وزیر پیشین امروز یکشنبه توافق نامه سیاسی تقسیم قدرت امضا کردند.

وی در توییتر نوشت: "توافق نامه سیاسی بین رئیس جمهور غنی و عبدالله عبدالله امروز یکشنبه به امضا رسیده است.

بر اساس این توافق، عبدالله رئیس شورای عالی آشتی ملی خواهد بود و اعضای تیم وی، در کابینه دولت (به میزان 50درصد کابینه) گنجانده می شوند."

این توافق سیاسی، پس از آن امضا می‌شود که هم اشرف غنی و هم عبدالله عبدالله در انتخابات جنجالی سال گذشته خودرا برنده اعلام کردند و هریک مراسم‌ تحلیف جداگانه را به‌جا آوردند. اشرف غنی اما از سوی کمیسیون مستقل انتخابات برنده انتخابات اعلام شد و عبدالله عبدالله خود، خودش را رییس‌جمهور اعلام کرد.

بر اساس گزارش‌ها، اشرف غنی هم‌چنان رییس‌جمهور است و عبدالله عبدالله عبدالله هم مسوولیت «شورای عالی مصالحه» را خواهد داشت و نیز در کابینه 50 درصد سهم خواهد داشت. همچنین روند صلح را شورای عالی مصالحه ملی رهبری خواهد کرد و هیأت مذاکره کننده صلح به این نهاد گزارش خواهد داد.

انتهای پیام/*


کد مطلب: 9628

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/news/9628/اشرف-غنی-عبدالله-تقسیم-قدرت-توافق-رسیدند

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir