کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در جلسه بررسی مسائل مربوط به استان سیستان و بلوچستان

سند جامع پیشرفت و توسعه استان سیستان و بلوچستان تصویب شد

مخبر: شاهد پیشرفت چشمگیر سیستان و بلوچستان خواهیم بود

1 اسفند 1402 ساعت 18:04

سند جامع پیشرفت و توسعه استان سیستان و بلوچستان در ۱۲ سرفصل حمل و نقل، آب، آموزش و پرورش عمومی، بهداشت و درمان، مسکن و عمران شهری روستایی، کشاورزی و منابع طبیعی، بازرگانی، انرژی، ورزش و تفریحات، گردشگری و فرهنگ و مذهب در ۷۵ پروژه با اعتبار ۶۰ هزار میلیارد تومانی برای توسعه همه جانبه این استان مصوب شده است.


به گزارش سرویس استان‌های ایصال نیوز، در جلسه بررسی مسائل مربوط به استان سیستان و بلوچستان که امروز سه‌شنبه به ریاست معاون اول رئیس جمهور و با حضور استاندار سیستان و بلوچستان، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور، مقامات ارشد محلی و مسئولان دستگاه های دولتی برگزار شد، سند جامع پیشرفت و توسعه این استان طی ۴ سال آینده با اجرای ۷۵ پروژه و اعتبار ۶۰ هزار میلیارد تومانی بررسی و تصویب شد.

محمد مخبر در این جلسه با اشاره به اهمیت پیشرفت و توسعه استان سیستان و بلوچستان در دولت سیزدهم تأکید کرد: سند ۴ ساله جامع پیشرفت و توسعه این استان که با هماهنگی و برنامه ریزی بین دستگاه های دولتی و استانداری تدوین شده است، گامی مهم در راستای آبادانی این منطقه از کشور خواهد بود.

معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد: با اجرای این سند به طور قطع شاهد پیشرفت و توسعه چشمگیر و همه جانبه در تمامی ابعاد ارائه شده در این سند خواهیم بود.

محمد کرمی استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه با تشریح اقدامات دولت سیزدهم در این استان از جمله در حوزه شیرین سازی آب، کشاورزی و اختصاص ۵ رأس دام به خانواده های این استان گفت: سند جامع پیشرفت توسعه در کنار سایر اقدامات دولت از جمله تخصیص منابع مالی از ابتدای سال جاری تاکنون با همکاری و هماهنگی بین دستگاهی چهره جدید تا پایان دولت سیزدهم به این استان خواهد داد.

سید امیر حسین مدنی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور نیز با بیان اینکه سند جامع پیشرفت و توسعه استان سیستان و بلوچستان با در نظر گرفتن سه خط و مشی محورهای اساسی بیانات مقام معظم رهبری در سفر به استان سال ۱۳۸۱، سند تحول دولت مردمی و سند آمایش سرزمینی تدوین شده است ، ادامه داد: در جلسات منظم با حضور مقامات سازمان برنامه و بودجه و استانداری سیستان و بلوچستان برای تدوین سند در دوازده سرفصل، طی ۴ سال آینده ۷۵ طرح با تخصیص ۶۰ هزار میلیارد تومان اعتبار از منابع مختلف اجرایی و افتتاح می شود.

معاون سازمان برنامه و بودجه در این جلسه اعلام کرد: منابع مالی لازم برای اجرای سند جامع پیشرفت توسعه استان از محل بودجه عمومی، مسئولیت اجتماعی، مولدسازی و سایر منابع در این استان تأمین خواهد شد.

سند جامع پیشرفت و توسعه استان سیستان و بلوچستان در ۱۲ سرفصل حمل و نقل، آب، آموزش و پرورش عمومی، بهداشت و درمان، مسکن و عمران شهری روستایی، کشاورزی و منابع طبیعی، بازرگانی، انرژی، ورزش و تفریحات، گردشگری و فرهنگ و مذهب در ۷۵ پروژه با اعتبار ۶۰ هزار میلیارد تومانی برای توسعه همه جانبه این استان مصوب شده است.

همچنین در سند توسعه و پیشرفت استان طی ۴ سال آینده مقرر شد تا با مشارکت بخش خصوصی، بنگاه های اقتصادی و نهادهای انقلابی در طرح های تولیدی و اشتغال و زیرساختی و عمرانی سرمایه گذاری لازم انجام شود. اصلاح قوانین بانکی و مالیاتی از جمله مصوبات و برنامه های سند توسعه و پیشرفت استان برای تسهیل کسب و کارها و سرمایه گذاری در این استان است.ا یر نا

انتهای پیام/*


کد مطلب: 36743

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/news/36743/سند-جامع-پیشرفت-توسعه-استان-سیستان-بلوچستان-تصویب

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir