کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پاسخ حماس به هتک حرمت مسجدالاقصی در عید قربان

فلسطین الیوم , 21 مرداد 1398 ساعت 10:07

جنبش جهاد اسلامی در بیانیه خود اعلام کرد که در برابر هتک حرمت مسجد الاقصی و ادامه دشمنی‌ها و اقدامات تجاوزگران صهیونیست، خواستار تشدید انتفاضه و مقاومت در برابر اشغالگران هستیم، زیرا مقاومت، تنها گزینه برای شکست استبداد اشغالگران و یگانه پاسخ قاطع به تروریسم و خصومت ورزی رژیم صهیونیستی است.


به گزارش ایصال نیوز، صبح روز یکشنبه هزاران فلسطینی نماز عید قربان را در مسجد الاقصی برگزار کردند، اما نیروهای رژیم صهیونیستی با دخالت خود و یورش به نمازگزاران سبب درگیری و مصدومیت چندین نمازگزار شدند. به گزارش «فلسطین الیوم» در پی این اقدامات، جنبش جهاد اسلامی فلسطین، اشغالگران صهیونیست را مسئول کامل پیامدهای این هتک حرمت ها و جنایت‌ ها معرفی کرد.
این جنبش در بیانیه مطبوعاتی تاکید کرد که اقدامات اشغالگران با واکنش فلسطینی‌ها مواجه خواهد شد و ملت مقاوم فلسطینی هرگز در برابر این دشمن که به دنبال اشغال سرزمین و مقدسات است سستی نخواهد ورزید. جنبش جهاد اسلامی در این بیانیه افزود: «ادامه جنایت اشغالگران در قدس و غزه و سایر مناطق فلسطین نیازمند موضعی ملی در برابر آن است.»
جنبش جهاد اسلامی در این بیانیه به مردم قدس و اراضی اشغالی سال ۱۹۴۸ درود فرستاد که در صف مقدم دفاع از مسجد الاقصی هستند، در حالی که دشمن صهیونیستی در تلاش برای تحمیل طرح خود در راستای سیطره کامل بر مسجد الاقصی و تقسیم آن است.
جنبش جهاد اسلامی تاکید کرد جنگی که دشمن علیه مسجد الاقصی و علیه فلسطینیان ساکن قدس به راه انداخته با خصومت گسترده دشمن اشغالگر علیه فرزندان ملت و سرزمین‌ فلسطینیان همزمان شده و تشدید دشمنی‌ها در عید قربان با این حجم از تروریسم، نشان دهنده سطح وحشی‌گری است که ارتش اشغالگر در جنایت‌های قتل و تجاوز علیه مردم فلسطین در غزه و قدس و کرانه باختری و سایر مناطق فلسطینی به آن رسیده است.
جنبش جهاد اسلامی در دامه این بیانیه بر موارد راهبردی زیر تاکید کرد:
* تشدید انتفاضه و مقاومت در برابر اشغالگران تنها گزینه برای شکست استبداد آن و پاسخ به تروریسم و خصومت ورزی آن است.
*برگزاری نشست فوری مقامات گروه‌های ملی و اسلامی برای تدوین استراتژی در جهت مقابله با وحشی‌گری صهیونیستی و حمایت از پایداری و مقاومت ملت و تقویت فلسطینی‌های ساکن قدس.
*دشمن صهیونیستی مسئول کامل پیامدهای خصومت‌ها و جنایت‌هایش است و تاکید داریم که هر اقدامی که دشمن به آن مبادرت ورزد با واکنش فلسطینی‌ها مواجه خواهد شد. ملت پایدار فلسطین هرگز در برابر این دشمنی که به دنبال هدف قراردادن انسان‌ها و سرزمین و مقدسات فلسطینیان است سستی و تردید نخواهد داشت.
*برای روح شهید مقاومت «مروان خالد ناصر» که صبح روز عید قربان در درگیری با نیروهای اشغالگر در شرق بیت حانون به شهادت رسیدن طلب رحمت داریم.
لازم به ذکر است علاوه بر محکومیت اقدام وحشیانه صهیونیست ها در هتک حرمت مسجدالاقصی در روز عید قربان توسط گروههای فلسطینی، بسیاری از کشورهای اسلامی از جمله جمهوری اسلامی ایران این اقدام وحشیانه اشغالگران را محکوم کردند.
دکتر ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز در واکنش به حمله نظامیان صهیونیست به نمازگزاران در مسجد الاقصی، گفت مسلمان‌ها باید برای پایان دادن به این ظلم، متحد شوند. وی با انتشار تصویری از حمله نظامیان صهیونیست به چند بانوی فلسطینی، در توییتر نوشت: «جنایتی که در این عکس نمایش داده شده، درست امروز صبح در الاقصی اتفاق افتاد، در روز مقدس ما.»
انتهای پیام/*  


کد مطلب: 3638

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/news/3638/پاسخ-حماس-هتک-حرمت-مسجدالاقصی-عید-قربان

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir