کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

واکنش گوترش به حملات روسیه به بنادر اوکراین

30 تير 1402 ساعت 16:33

سخنگوی گوترش اعلام کرد، دبیرکل سازمان ملل به شدت حملات روسیه به بنادر اوکراین را محکوم کرد و هشدار داد این حملات فراتر از اوکراین، تاثیرات خود را برجای می‌گذارند.


به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، استفان دوجاریک سخنگوی دبیرکل سازمان ملل گفت: این حملات در تضاد با تعهدات فدراسیون روسیه بر اساس تفاهمنامه با سازمان ملل است که بیان می‌کند مسکو صادرات بلامانع مواد غذایی، روغن آفتابگردان و کودهای شیمیایی از بنادر دریای سیاه تحت کنترل اوکراین را تسهیل خواهد کرد.

وی ادامه داد: آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل شدیدا این حملات صورت گرفته از سوی روسیه علیه بنادر و تاسیسات اوکراین در اودسا و سایر بنادر در دریای سیاه را محکوم کرده است.

گوترش همچنین یادآور شد که تخریب و انهدام زیرساخت‌های مدنی ممکن است به منزله نقض قوانین بشردوستانه بین‌المللی باشد.

در بیانیه سازمان ملل همچنین آمده است: این حملات فراتر از اوکراین تاثیرات خود را برجای می‌گذارند. ما شاهد تاثیرات منفی این اقدامات بر هزینه‌های جهانی غلات، ذرت و گندم هستیم که به همه آسیب می‌رساند به ویژه بر افراد آسیب‌پذیرتر.

در ادامه این بیانیه سازمان ملل همچنین آمده است: دبیرکل سازمان ملل از تلاش‌های خود برای اطمینان از اینکه مواد غذایی و کودهای اوکراینی و روسی در بازارهای بین‌المللی موجود است به عنوان بخشی از تلاش‌های مستمر برای مبارزه با گرسنگی جهانی و تضمین قیمت‌های غذایی پایدار برای مصرف‌کنندگان در هر نقطه از جهان دست بر نمی‌دارد.

به ادعای مقام‌های محلی اوکراین، زیرساخت‌های حساس و حیاتی در مناطق مختلف اوکراین به واسطه حملات موشکی روسیه که اویل چهارشنبه انجام شد، آسیب دیدند که بیشترشان در اودسا هستند.

انتهای پیام/*


کد مطلب: 33629

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/news/33629/واکنش-گوترش-حملات-روسیه-بنادر-اوکراین

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir