کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

یک عضو اتاق بازرگانی ایران مدعی شد

گشایش‌های ارزی جدید در راه است/دلار با کاهش قیمت مواجه خواهد شد

سفر پادشاه عمان به ایران می‌تواند مقدمه‌ توافق هسته‌ای باشد

5 خرداد 1402 ساعت 16:34

یک عضو اتاق بازرگانی ایران می‌گوید که با مذاکرات انجام شده از سوی تیم فنی-بانکی ایران، گشایش‌های ارزی جدیدی در راه خواهد بود. این فعال بخش خصوصی همچنین به سفر پادشاه عمان به ایران در روزهای آینده اشاره کرده و معتقد است که این موضوع از سویی می‌تواند به کاهش تقاضا برای دلار و پایین آمدن قیمت آن در بازار آزاد منجر شود و از سوی دیگر می‌تواند مقدمه‌ای برای توافق هسته‌ای باشد.


به گزارش سرویس اقتصادی ایصال نیوز و به نقل از ایسنا، علی شریعتی در صفحه شخصی خود در توییتر نوشته: به نقل از منابع موثق، مذاکرات چراغ خاموش تیم فنی حوزه بانکی در یکی از کشورهای همسایه با موفقیت به پایان رسیده و یقینا به زودی شاهد گشایش در حوزه ارزی خواهیم بود.

او همچنین تحلیل کرده که (با این توافق) در تخصیص های ارزی واردات خصوصا در حوزه نهاده، برنج، دارو و ... که مدتی است مشکلاتی داشته‌اند تسهیل ویژه خواهد شد.

این فعال بخش خصوصی همچنین به سفر پادشاه عمان به ایران در روزهای آینده اشاره کرده و معتقد است که این موضوع از سویی می‌تواند به کاهش تقاضا برای دلار و پایین آمدن قیمت آن در بازار آزاد منجر شود و از سوی دیگر می‌تواند مقدمه‌ای برای توافق هسته‌ای باشد.

شریعتی هر گشایش جدیدی را یک گام به جلو در اقتصاد ایران دانسته و ابراز امیدواری کرده است که با این تحولات فعالان تجاری که مشکلاتی در زمینه تامین ارز داشتند، با مشکلات کمتری کار خود را ادامه بدهند.

انتهای پیام/*


کد مطلب: 32481

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/news/32481/گشایش-های-ارزی-جدید-راه-دلار-کاهش-قیمت-مواجه-خواهد

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir