کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

گفت‌وگوی نتانیاهو با بن‌سلمان درباره عادی‌سازی روابط

2 خرداد 1402 ساعت 6:22

نخست‌وزیر و وزیر خارجه رژیم اسرائیل با محمد بن سلمان ولی‌عهد عربستان پیرامون عادی‌سازی روابط با تل آویو گفت‌وگو کردند.


به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر و «الی کوهن» وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی، طی ۲۴ ساعت گذشته، با «محمد بن سلمان» ولی‌عهد عربستان در خصوص عادی‌سازی روابط تل آویو و ریاض به صورت تلفنی گفت‌وگو کردند.

کانال ۱۲ تلویزیون اسرائیل گزارش داد که گفت‌گوی تلفنی بن سلمان با نتانیاهو و کوهن با میانجیگری بحرین و تحت فشار آمریکا صورت گرفت.

بر اساس این گزارش، این مذاکرات تلفنی به عنوان بخشی از مذاکرات «بسیار پیچیده» در مورد برقراری پروازهای مستقیم بین فلسطین اشغالی و جده برای مراسم حج امسال بوده است.

در این تماس تلفنی همچنین درباره ایجاد خط هوایی مستقیم میان فرودگاه بن گوریون اسرائیل و فرودگاه‌های عربستان برای انتقال شهروندان فلسطینی به منظور ادای مناسک حج گفت‌وگو شده است.

در این گزارش که از آن به عنوان «کاخ عربستان» یاد شده است، آمده که شروط روشنی برای توافق عادی‌سازی با اسرائیل، از جمله دادن امتیازات به فلسطین تعیین شده است.

در همین رابطه، وب‌سایت عرب۴۸ به نقل از منابع سعودی نوشت: از جمله خواسته‌های مطرح شده ریاض در این گفت‌وگو، «اعطای تسهیلات» نفع کرانه باختری و «دست کشیدن ارتش اسرائیل» از کرانه باختری «به نفع فعالیت سرویس‌های امنیتی فلسطین» بود.

بر اساس این گزارش، عربستان سعودی همچنین خواستار آن شده که به محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان و سایر اعضای تشکیلات، «اختیارات امنیتی» در کلیسای قیامت و مسجد الاقصی در بیت‌المقدس به استثنای دیوار البراق که تحت سلطه اسرائیل باقی خواهد ماند، داده شود.

انتهای پیام/*


کد مطلب: 32370

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/news/32370/گفت-وگوی-نتانیاهو-بن-سلمان-درباره-عادی-سازی-روابط

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir