کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اقدام موهن قرآن‌سوزی در ولگوگراد؛ روسیه مجرم را بازداشت کرد

31 ارديبهشت 1402 ساعت 7:40

کمیته تحقیقات روسیه اعلام کرد پس از آنکه ویدئویی از اقدام موهن قرآن‌سوزی مقابل مسجدی در ولگوگراد انتشار یافت، تحقیقات کیفری درباره هتک حرمت قرآن کریم در ولگوگراد را آغاز کرده است.


به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، کمیته تحقیقات روسیه شنبه شب اعلام کرد: یک شهروند محلی اهل ولگوگراد به نام «نیکیتا ژوراول» طبق بند ۲ ماده ۱۴۸ قانون کیفری روسیه به ظن ارتکاب یک جرم بازداشت شده است.

پس از آن که ویدیویی از اقدام موهن قرآن‌سوزی مقابل مسجدی در ولگوگراد انتشار یافت، تحقیقات پلیس برای بازداشت آن آغاز شد.

به گزارش اسپوتنیک، اگر عامل این اقدام موهن گناهکار شناخته شود، به جرم جریحه‌دار کردن احساسات مذهبی تا ۳ سال حکم زندان دریافت می‌کند.

کمیته تحقیقات روسیه به اسپوتنیک گفت که این فرد اعتراف کرده که از عناصر اوکراینی ۱۰ هزار روبل (معادل ۱۲۵ دلار) برای انجام این اقدام موهن و گرفتن فیلم از آن دریافت کرده است.

وی همچنین اعتراف کرد که ویدیوهایی از مراکز نظامی روسیه برای اوکراین تهیه کرده است.

گفتنی است؛ راسموس پالودان سیاستمدار راست افراطی دانمارکی- سوئدی اول بهمن ماه نسخه‌ای از قرآن کریم را مقابل سفارت ترکیه در استکهلم و تحت حفاظت پلیس و با مجوز مقامات این کشور سوزاند. او چندی بعد، پس از اقامه نماز جمعه در منطقه‌ای در کپنهاگ دانمارک در مقابل مسجد جامعه اسلامی این شهر بار دیگر به ساحت مقدس قرآن کریم اهانت کرد.

ادوین واگنسولد رهبر هلندی گروه راست افراطی موسوم به «اروپاییان میهن پرست علیه اسلامی شدن غرب» نیز سوم بهمن سال گذشته اقدام به سوزندان قران کریم کرد.

این اقدامات موهن با واکنش‌ها و محکومیت‌های گسترده جهانی مواجه شد.

انتهای پیام/*


کد مطلب: 32301

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/news/32301/اقدام-موهن-قرآن-سوزی-ولگوگراد-روسیه-مجرم-بازداشت

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir